AMPL.- Un jutjat de Palma condemna al BBVA per la col·locació de préstecs fraudulents a quaranta famílies de Balears

Actualizado: jueves, 3 diciembre 2009 16:20

La sentència considera còmplices al BBVA i Blue Milenium del frau i hauran de tornar als consumidors afectats les quantitats abonades


PALMA DE MALLORCA, 3 Dic. (EUROPA PRESS) -

El Jutjat de Primera Instància número 9 de Palma de Mallorca, en una sentència del 26 de novembre del 2009, ha donat la raó als al voltant de 80 consumidors afectats pel frau comès per una empresa anomenada Blue Milenium en la venda de multipropietat.

Així ho ha informat avui en roda de premsa el president de l'Associació de Consumidors de les Illes Balears (Acuib), Carles Hernández, que ha explicat que la societat Blue Milenium S.L es dedicava a comercialitzar drets d'aprofitament per torns d'immobles d'ús turístic que oferia als consumidors demandants. L'esmentada empresa es presentava sota una aparença i legitimitat d'una entitat especialitzada d'àmbit internacional, la qual cosa era radicalment fals.

En realitat, Blue Milenium era una tapadora societària creada per cometre una defraudació que va acabar convertint-se en una estafa massiva. La participació del BBVA en aquesta estafa, segons ha quedat acreditat per la sentència, resideix que la forma de pagament d'aquesta multipropietat es va realitzar mitjançant crèdits concedits "instantàniament" pel BBVA per a la compra de vacances en apartaments "que ni tan sols havien estat construïts".

La forma de pagament venia constituïda per un crèdit al consum que l'empresa demandada tenia prèviament concertat amb l'entitat financera BBVA per finançar la compra, ha assegurat avui Hernández. I, en total, els 40 afectats van haver de pagar mig milió d'euros, a raó d'uns 12.000 euros cadascun, que es van convertir en 15.000 euros al sumar-se els interessos bancaris.

Així, per al president d'Acuib aquesta s'ha convertit en "possiblement la sentència amb major nombre d'afectats per multipropietat" i, a més, ha considerat que és "doblement important" per la circumstància que posa de manifest els incompliments dels contractes subscrits entre els afectats i Blue Milenium en el període 2000 a 2002, ja que, en la majoria de casos, no podien gaudir de la setmana de vacances promesa al lloc escollit.

A canvi, aquest "entramat d'empreses sense cap tipus d'activitat, amb només un nom i un CIF, que venien torns en uns apartaments que, en alguns casos, ni tan sols havien estat construïts", els oferia estades en establiments com el Marriot Son Antem --que no té res a veure amb l'estafa--, situat a només 15 quilòmetres de Palma, o bé, en complexos turístics d'Illetes que no reunien les condicions mínimes per gaudir d'unes vacances.

TÀCTIQUES COMERCIALS

Pel que fa a la tàctica seguida per Blue Milenium per estafar als seus clients, s'iniciava amb cartes en les quals es descrivien les seves fantàstiques ofertes, a les quals seguien contactes telefònics i, mitjançant un adequat ensinistrament, els seus agents comercials distingien el membre de la parella o matrimoni més procliu i centraven la seva activitat sobre ell o ella, amb la finalitat que, més tard, convencés a l'altre.

Això, al seu torn, va degenerar en agres discussions familiars i nombrosos retrets, quan finalment es va destapar l'estafa de multipropietat, de la qual desconeix el beneficiari últim, tenint en compte que l'operació es componia d'un espès entramat d'empreses dirigides per testaferros que ha costat anys revelar i que només ha arribat a una persona en concret, que Hernández no considera que sigui la companyia, sinó que té com funció comparèixer en els judicis.