AMPL.- L'Audiència condemna a 23 anys de presó a l'acusat d'assassinar a la seva parella a Marratxí a final del 2008

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 24 junio 2010 18:14

PALMA DE MALLORCA 24 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Secció Primera de l'Audiència Provincial ha condemnat a 23 anys de presó a Hermenegildo F. per un delicte d'assassinat amb traïdoria i acarnissament, així com amb l'agreujant de parentesc, per acabar de manera intencionada amb la vida de la seva parella, Laura G., el setembre del 2008, i li prohibeix aproximar-se llevat 500 metres als familiars de la víctima així com a comunicar-se amb ells per qualsevol mitjà durant 24 anys.

Així ho determina en la seva sentència la magistrada Mónica de la Serna, que va presidir el tribunal del jurat que va jutjar a l'acusat, per a qui la Fiscalia sol·licitava 22 anys de presó -pena mínima establerta per aquest delicte en el Codi Penal- mentre que l'acusació particular, en nom de la família, demanava 25 anys de privació de llibertat.

Per la seva banda, la defensa de l'acusat, exercida pel lletrat Fernando Mateas, reclamava tres anys de presó per al seu patrocinat per un delicte de lesions doloses en concurs amb homicidi imprudent, tot i que Hermenegildo F. va sostenir davant del jurat que "no la va tocar" i que la seva mort es va deure a la pallissa que li van propinar sicaris colombians del clan de La Paca.

En concret, la resolució judicial, contra la que cap recurs d'apel·lació davant de la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB), considera provat que en el garatge on tots dos vivien, el condemnat va començar per motius desconeguts i amb la intenció d'acabar amb la vida de Laura G., a copejar-la per tot el cos. Segons relata la sentència, alguns dels cops han estat provocats per un comandament a distància, com a resultat dels quals la víctima presentava nombrosos hematomes i contusions.

Després, trobant-se Laura G. estirada a terra, l'inculpat es va tirar a sobre d'ella provocant-li una forta pressió a l'esquena i fracturant-li les costelles dels dos costats, fins a produir-li un hemotòrax que li va causar una insuficiència respiratòria, el que li va provocar la mort. La resolució assevera que els cops premortals propinats per Hermenegildo F. sobre zones vitals li van produir dificultats respiratòries i sofriment "sobreafegit".

La magistrada assenyala a més que l'acusat va portar a terme l'atac amb "coneixement i aprofitament" que la seva parella havia consumit substàncies estupefaents que neutralitzaven la seva capacitat de reacció i es trobava en un estat de desemparament. Tot i això, no accepta l'atenuant simple per drogoaddicció sol·licitada per la defensa, al determinar que no queda acreditat que l'acusat tingués greument minvades les seves facultats intel·lectuals i volitives a causa d'un trastorn de la personalitat per la ingesta de substàncies estupefaents.

Contenido patrocinado