AMPL.- PSIB, UM i Bloc arriben a un "preacord" per aprovar el Pla de Carreteres després de suprimir el 3r Cinturó

Se suprimeixen les variants de Felanitx, Santa Margalida, nord i sud de Bunyola, la ronda sa Ràpita-s'Estanyol i la carretera interior de la Badia d'Alcúdia

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 12 noviembre 2009 16:19

PALMA DE MALLORCA, 12 Nov. (EUROPA PRESS) -

PSIB, UM i Bloc van arribar a avui un "preacord global" per aprovar el Pla de Carreteres de Mallorca al ple que el Consell farà el mes de desembre vinent, després de suprimir el Tercer Cinturó de Palma, eliminar tots els projectes d'autovies i autopistes i "suavitzar" l'impacte dels condicionament de carreteres de la Xarxa Secundària "atenent a criteris paisatgístics elaborats pel Departament de Territori i reduint la velocitat màxima".

En declaracions a Europa Press, fonts de la negociació van informar que encara queden alguns "flocs" per tancar, que, segons ha explicat la portaveu del Bloc, Joana Lluïsa Mascaró, són la variant de Sineu i el desdoblament de la carretera Manacor-Sant Llorenç, si bé ha remarcat que això no impedirà que el Pla de Carreteres "es pugui tramitar i aprovar sense problemes".

Alhora, Mascaró ha indicat que el preacord preveu l'eliminació de les variants "conflictives" de Felanitx, Santa Margalida, nord i sud de Bunyola, la ronda Sa Ràpita-s'Estanyol i la carretera interior de la Badia d'Alcúdia, mentre que ha assenyalat que l'autopista prevista entre Llucmajor-Campos passarà a ser un desdoblament a partir de 2017 "en funció de les necessitats del trànsit i de la sinistralitat que pugui haver".

Així, ha concretat que, a més d'eliminar l'autopista Inca-Manacor, tal com preveia l'acord de governabilitat del Consell de Mallorca, també se suprimeix l'autopista Andratx-Port d'Andratx "caminant així cap a la filosofia de la gent que va donar suport als partits que van signar el pacte per a un canvi de model en matèria de carreteres".

Respecte als "flocs" pendents, Mascaró ha explicat que la posició del Bloc no ha canviat, respecte a l'Autovia Manacor-Sant Llorenç, ja que continua apostant per eliminar el projecte i mantenir un únic carril.

De moment, UM i PSIB han renunciat a l'autovia, si bé plantegen un desdoblament, tot i que no es portaria a terme fins a la segona fase del Pla de Carreteres (2017). D'aquesta manera, Mascaró va anunciar que durant els pròxims anys, s'estudiaran alternatives per avaluar la necessitat d'aquesta carretera en funció de la nova línies de ferrocarril Manacor-Artà.

VARIANT DE SINEU

Pel que fa a la variant de Sineu, Mascaró ha recordat que existeix un consens entre els ciutadans d'aquesta població a considerar com necessària una actuació de millora, si bé el Bloc manté que cal assegurar que l'impacte paisatgístic i territorial serà "limitat" i, en aquesta línia, ha avançat que el seu partit intentarà concretar tècnicament un projecte consensuat. Actualment, segons va detallar, "hi ha alguns partits que consideren que hi ha d'haver variant i altres no, mentre que, d'altra banda, altres consideren que aquesta carretera no deu incloure's en el Pla".

La portaveu del Bloc va qualificar de "molt positiu" el preacord assolit i ha reconegut que la seva formació està "molt contenta", perquè el nou Pla de Carreteres "evidència un canvi de model al qual caminam".

Com a exemple d'això, ha destacat que el Pla de Carreteres ja no preveu el Segon Cinturón de Palma, que defensava el PP, i que "permetia un creixement desmesurat", sinó que, finalment, serà una via conectora, que possibilitarà els accessos a l'Hospital de Son Espases. "Amb el nou Pla de Carreteres guanya Mallorca i el món turístic, perquè mantenint el paisatge afavorim moltíssim el turisme sostenible", ha conclòs.

Per la seva banda, el portaveu del PSIB al Consell de Mallorca, Miquel Ramon, ha reconegut que tots els partits del pacte han "cedit" en l'elaboració del nou Pla de Carreteres, que "no és de UM, ni del PSIB, ni del Bloc, sinó un pacte entre aquestes forces polítiques en el qual el fet important és que no hi ha noves autopistes, ni tampoc el segon Cinturó de Palma".

"És un pla molt consensuat no només a nivell polític, sinó també de veïns i plataformes, de manera que les coses han canviat radicalment, ja que preveu una via conectora a l'Hospital de Son Espases, que arribarà a sòl urbà, davant del segon Cinturó que entrava en sòl rústic", va tancar.

Contenido patrocinado