AMPL.- Sebastián diu que en Platja de Palma cal competir "en qualitat, no en preus" i que el pla "segueix endavant"

Actualizado: lunes, 10 enero 2011 19:34


PALMA DE MALLORCA, 10 Ene. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, ha afirmat aquest dilluns que el projecte de reconversió de la Platja de Palma és una "aposta decidida" que "segueix endavant" i, després de recalcar el seu "valor estratègic" ha remarcat que en aquesta zona del litoral mallorquí cal que els hotelers competeixin "en qualitat, no en preus".

Així ho ha manifestat en una roda de premsa per fer balanç de les dades del tancament del 2010, en què ha revelat que l'augment de les arribades de turistes ha estat més de l'esperat, amb un increment en el cas de les Balears del 2%, superior, per tant, a l'augment registrat en el conjunt del país (+1,4%), fins a arribar als 53 milions de visitants.

Sebastián ha estat acompanyat pel secretari general de Turisme, Joan Mesquida, qui en el transcurs de la roda de premsa ha recordat que el passat 23 de desembre el Govern va signar amb Balears un acord per destinar 10 milions d'euros al Consorci urbanístic Platja de Palma, sobretot per a l'adquisició de patrimoni i millora d'infraestructures subterrànies.

COMPORTAMENT DEL TURISME "DESIGUAL" EN CA.

Així, Sebastián ha posat èmfasi en el comportament "desigual" del turisme en les distintes comunitats autònomes. En el cas del País Basc, aquesta regió ha registrat una millora de dos dígits, mentre que a Astúries i Canàries s'ha produït una millora pròxima al 5%. A Catalunya l'arribada de turistes ha augmentat un 4% i a Andalusia s'han registrat augments.

Per contra, el País Valencià i la Comunitat de Madrid van tancar el passat exercici amb sengles descensos en l'arribada de turistes, de l'1,1% i del 4,5%, respectivament.

En el que es refereix a la despesa turística, la despesa mitja per persona es va situar el 2010 al voltant dels 930 euros, fet que suposa una millora del 0,3% respecte al 2009, mentre que la despesa mitja diària ha repuntat a un 2,8% més que a l'exercici passat, fins a 98 euros.

La feina en el sector turístic segueix el camí de la recuperació i de gener a novembre s'ha registrat un augment del 0,8% al nombre d'afiliats, el que contrasta amb la caiguda del 2% a escala global.

La taxa d'atur del sector turístic es troba 6,5 punts per sota de la mitjana nacional i la balança de pagaments del sector turístic ha registrat una millora del 3,3% equivalent a dos terços del dèficit comercial espanyol, ha subratllat el ministre.

OPTIMISME I CAUTELA PER A 2011.

Amb vista a l'exercici 2011, Sebastián ha assenyalat que els primers indicadors sobre les reserves són positius però ha destacat que "cal tenir cautela" perquè la tendència dominant és fer les reserves cada vegada més a última hora.

Segons els primers indicadors, se'n va a registrar creixement al mercat britànic en un percentatge superior als principals competidors del mercat, com Turquia.

Respecte al mercat alemany, el Govern preveu per a 2011 un creixement del 5% davant del descens pròxim al 2% en què ha tancat 2010. A les Canàries s'espera un augment del 15% de les arribades de turistes alemanys el 2011.

500 MILIONS PER AL PLA FUTURE I FOMIT EL 2011.

El ministre ha assegurat que se seguirà donant impuls al sector el 2011 i ha concretat que es realitzaran inversions per valor de 500 milions d'euros a través dels plans FuturE (300 milions) i Fomit (200 milions) i ha assegurat que la rebaixa de categoria a Secretaria General de Turisme i Comerç Interior no ha minvat en absolut l'operativa política del departament, sinó que la reducció de secretàries d'estat ha estat una decisió governamental.

Sebastián ha recordat que en el transcurs del 2010 es van posar en marxa els plans Renove i FuturE amb una dotació de 1.900 milions i que han generat inversions per valor de 3.600 milions en 6.380 projectes.

A més, es va referir a iniciatives com el pla Turisme Sènior que va generar 350.000 pernoctacions i que ha permès a l'Estat recuperar 1,32 euros per cada euro invertit. En el seu segon any de vida, s'han incorporat a Comunitat Valenciana i Canàries al programa i s'han ampliat les places en un 40% fins a les 111.000.

El ministre ha afirmat que el pressupost en promoció de cara a 2011 seguirà augmentant i va detallar que la campanya promocional 'I need Spain' ha arribat als 350 milions de persones de difusió uns mesos després del seu llançament.

Com a principal novetat de cara a 2011 destaca la posada en marxa d'una campanya en línia internacional que persegueix generar influència i recomanació utilitzant les xarxes socials. Per a ells se servirà dels ambaixadors de marca (campions del món de Futbol, bàsquet, motociclisme, Ferrán Adrià) que recomanarien en destí Espanya "per a una promoció més efectiva".

Finalment, Sebastián es va referir al Pla Turisme la Xina i als seus ambiciosos objectius per atreure turistes xinesos. Concretament, per a 2012 s'esperen rebre 300.000 visitants d'aquesta nacionalitat que augmentaran fins al milió de turistes en 2020.

Per a això, es realitzarà un esforç en campanyes de promoció i es compta amb el recolzament dels touroperadors xinesos. A més, es perseguirà l'augment de les rutes aèries Espanya-la Xina, tot i que aquest aspecte està condicionat a la resposta empresarial de les aerolínies, va detallar Sebastián.