Antich afirma que el decret turístic està "molt avançat" però assenyala que encara s'estan negociant "alguns temes"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 28 enero 2009 17:20

PALMA DE MALLORCA, 28 de gener (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Francesc Antich, ha assegurat avui que el decret llei de mesures urgents per a la renovació de la planta hotelera està "molt avançat", tot i que ha assenyalat que encara s'estan negociant "alguns temes", pel que ha dit que encara no pot anunciar que s'aprovarà divendres que ve.

Després de reunir-se amb els presidents dels Consells Insulars, Antich ha subratllat que el Govern està "escoltant a tots" i, en aquest sentit, ha remarcat que els partits que abonen al Govern i els agents econòmics i socials estan posant un "gran disponibilitat" perquè sigui "possible" l'acord, de de cara a aprovar el decret turístic.

"Estem treballant amb la idea d'aprovar el decret divendres que ve, però no em puc arriscar a fer cap tipus d'anunci, perquè la meva prioritat és que aquesta iniciativa sigui una realitat i, per tant, quan la tinguem perfectament acabada la portarem al Consell de Govern", va sentenciar. En aquesta línia, ha destacat que si l'acord arriba abans de divendres, no tindrà "cap tipus de problema" a anunciar-lo.

El portaveu del Bloc, Biel Barceló, va revelar ahir que el seu partit, el PSIB i UM estan negociant en diferents taules tècniques, jurídiques i polítiques els límits que preveurà el decret turístic a l'hora que els empresaris puguin augmentar els paràmetres de volum i d'ocupació de la parcel·la per millorar i modernitzar les seves instal·lacions, amb la construcció de spas, gimnasos o piscines.

Així, les negociacions giren entorn a aquest assumpte, després que UM hagi acceptat, tal com reclamava el Bloc, mantenir les altures reguladores fixades en cada municipi, de manera que els hotels no podran excedir els límits en vertical fixats per cada Ajuntament.

Contenido patrocinado