Antich insisteix que es mantindrà el descompte del 50% en el transport aeri per als residents no peninsulars

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 1 octubre 2010 16:21

PALMA DE MALLORCA, 1 Oct. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern, Francesc Antich, ha insistit que es mantindrà el descompte del 50 % en el transport aeri per als residents no peninsulars, tal com va garantir el mateix ministre de Foment, José Blanco, a Palma diumenge passat.

En la roda de premsa posterior al Consell de Govern, Antich ha insistit en aquesta qüestió després que el PP hi hagi assegurat que els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per a 2011 "autoritzen a suprimir el descompte del 50%", ja que els PGE permeten que es modifiqui el sistema actual de bonificacions sempre que no se suprimeixin les ajudes o es garanteixi la qualitat del servei.

El PP entén que aquesta condició implica que, si se salvaguardés la qualitat dels desplaçaments en avió, "podria no complir-se" la prohibició d'eliminar la rebaixa en els preus dels bitllets.

Antich ha recordat el compromís del Govern que el descompte del 50 % "arribarà a tots" els ciutadans, "això no és modificable", ha assegurat. A més, ha assenyalat que l'executiu també va a treballar amb les companyies aèries per intentar rebaixar el preu de les tarifes, ja que han comprovat que alguns preus s'havien "esbojarrat". Per aquesta raó, el cap del Govern ha afirmat que no li causen "cap preocupació" les afirmacions realitzades pel PP.

Alhora, ha dit que la partida pressupostària formulada pel Govern per garantir el descompte -de 111,9 milions d'euros, deu menys que l'any passat- és, segons la seva opinió, "suficient".

"Si hagués alguna iniciativa en contra dels ciutadans, aquí està el Govern per donar tots els passos que hagi de donar per evitar-la", ha asseverat Antich.

Respecte a les crítiques abocades pel PP, el president balear ha subratllat que "el PP només protesta quan a Madrid governa el PSOE", mentre que quan l'Estat és gestionat pels 'populars' fan "mutis pel for".

Així, ha recordat que han estat els socialistes els que van reivindicar l'ampliació del descompte al Congrés dels Diputats, pel que ha emfatitzat que "lliçons del PP en aquest tema, zero".

ANTICH NO ENTÉN TANT "REBOMBORIO" AMB ELS PRESSUPOSTOS

Respecte a la inversió estatal a Balears fixada en els PGE -de 454 milions d'euros, un 16,5 % menys que aquest any-, Antich ha dit que no entén que ve tant "rebomborio" amb aquest assumpte.

El cap de l'Executiu ha recordat que l'actual Govern es va comprometre al començament de legislatura a aconseguir uns 400 milions d'euros d'inversió estatal cada any (1.600 durant la legislatura), mentre que la mitjana de finançament obtinguda durant el mandat del PP ha estat de 176 milions d'euros anuals.

En aquest sentit, ha indicat que el 2008 van obtenir 300 milions; en 2009, 414; i el 2010, 544. Per al pròxim any l'Estat invertirà 454 milions d'euros a Balears, dels quals 183 seran inversió directa, 121 a través de convenis i altres 150 en inversions estatutàries.

Així, Antich ha assenyalat que, si bé el compromís del Govern era arribar a una inversió de 1.600 milions d'euros durant la primera legislatura, s'han aconseguit 1.712 milions, tot i que l'Estat es troba en un dels seus moments "més difícils" pel que fa a restricció pressupostària.

Alhora, ha apuntat que mentre les Comunitats Autònomes han registrat una reducció mitjana del 30 % en inversió estatal, a Balears només ha estat del 16,5 %.

Contenido patrocinado