Arrenca a Balears la campanya anual de promoció de productes locals en els establiments Eroski

Actualizado: jueves, 21 julio 2011 16:27


PALMA DE MALLORCA, 21 Jul. (EUROPA PRESS) -

La campanya promocional de productes balears que es desenvolupa cada any en els supermercats Eroski en la comunitat, gràcies a la col·laboració amb la Conselleria d'Agricultura, Asaja, Unió de Pagesos i Afedeco, entre d'altres entitats, ha arrencat aquest dijous, i suposarà una inversió per part de la cadena basca d'entorn de 74 milions d 'euros.

Així, a partir del 21 de juliol i fins al 31 d'agost en els establiments d'aquesta cadena de supermercats es podran trobar productes procedents de les illes com vedella mallorquina, peix de la llotja de palma o vins de diferents denominacions balears.

El director d'Eroski a les illes, Alfredo Herraez, ha subratllat que la campanya es porta a terme al llarg del mes d'agost, aprofitant que és un mes d'alt consum i al qual, a més, "molts" turistes que viatgen a l'illa compren productes locals per emportar-se'ls al seu país de residència.

Amb tot, durant la campanya del 2010 es van vendre 270.000 quilos de formatge de Maó, 92.000 quilos de sobrassada, 630.000 quilos de carn i 386.000 litres de vi. Això implica que les compres de producte local hagin augmentat un 2,79% respecte a l'any passat i l'empresa hi hagi invertit 72 milions d'euros, xifra que Herraez espera que augmenti fins als 73 o 74 milions d'euros al llarg de la campanya 2011.

El conseller d'Agricultura, Biel Company, ha destacat a l'importància que el sector jove de la societat aposti pels productes de les illes, ja que són "propers" i tenen el mateix preu que els que no provenen de les balears. A més, ha apostat perquè les grans superfícies continuïn amb la seva col·laboració per a "revitalitzar" el sector.

Finalment, Company ha remarcat que les empreses participants són "solvents" i capaços de competir a la Unió Europea, a més de poder ser "líders" al mercat.