PALMA DE MALLORCA, 19 Jun. (EUROPA PRESS) -
Totes les institucions de les Balears van expressar avui la seva "més absoluta condemna" per l'últim atemptat d'ETA, que ha matat amb un cotxe bomba a la localitat biscaïna d'Arrigorriaga l'inspector de la Policia Nacional, Eduardo Antonio Puelles García, i van fer una crida a tots els demòcrates perquè "facin pinya", amb la finalitat d'eliminar la "xacra" del terrorisme.
Després de la concentració celebrada davant de l'Ajuntament de Palma, a les 12.00 hores, a la qual van acudir dos centenars de persones i diferents representants institucionals i polítics, el president del Govern, Francesc Antich, va mostrar el seu condol als familiars i amics de la víctima d'aquest atemptat mortal, que ha estat un "cop dur per a tota la societat espanyola".
D'altra banda, ha expressat el seu suport a les forces de seguretat de l'Estat i a l'Ertzaintza i ha demanat tots els demòcrates que donin el "màxim suport" al Govern central perquè "faci les accions i iniciatives necessàries, amb la finalitat de combatre a aquells que creuen més en les pistoles que a l'Estat de Dret".
Per la seva banda, el delegat del Govern, Ramón Socías, va mostrar el seu convenciment que els demòcrates i el conjunt dels ciutadans "acabaran guanyant aquesta guerra", si bé va augurar que "encara ens pegaran moltes bufetades i molts cops perquè, tal com ha dit el ministre d'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, ETA té capacitat per cometre atemptats".
Tot i això, va recalcar que els terroristes estan "cada vegada més febles i més aïllats" i, per tant, segons la seva opinió, "actuen des de la pressió, amb més desesperació i sense cap raó lògica, més enllà de buscar fer el mal". "Hem de ser forts i hem de saber que amb les regles de l'Estat de Dret serem capaços de guanyar no només la batalla, sinó la guerra", ha insistit Socías.
"NOMÉS INTENTEN DESESTABILITZAR"
D'altra banda, el delegat ha assenyalat que no s'han de buscar raons a les actuacions dels terroristes, ja que, tal com "ho han demostrat en les últimes accions que han pogut fer, perquè cada vegada, per sort, poden fer menys, donen on poden i ja no elegeixen, ni són selectius, sinó que com intenten d'únic és fer mal i desestabilitzar".
Malgrat això, va recalcar que "no ho van a aconseguir", perquè, segons ha recordat, la democràcia i les lleis de l'Estat de Dret són "prou forts com per guanyar aquesta guerra".
A la concentració de repulsa per l'atemptat, que s'ha fet a l'Ajuntament de Palma, van assistir, a més d'Antich i Socías, l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo; la vicepresidenta del Parlament, Aina Rado; els consellers insular de presidència i Cooperació Local, Cosme Bonet, i Miquel Rosselló, respectivament; els consellers de Mobilitat i Afers Socials, Gabriel Vicens, i Fina Santiago, respectivament; la regidora del PP Catalina Cirer i el portaveu del Bloc, Biel Barceló, entre d'altres.
Per la seva banda, la presidenta de la Cambra autonòmica, Maria Antònia Munar, ha expressat en un comunicat el seu "més absoluta condemna a la violència" i ha lamentat profundament l'assassinat d'Eduardo Puelles García a mans d'ETA. D'altra banda, va fer una crida a la "unitat" de totes les forces democràtiques per acabar amb el terrorisme d'ETA i "aconseguir, de manera definitiva, la pau i la llibertat".
Finalment, ha considerat que el terrorisme serà derrotat "amb la implicació de la Llei, l'acció policial i judicial i la voluntat de la majoria del poble democràtic" i, per tant, "es possibilitarà que dies com el d'avui no es tornin a produir mai més".
UM també va remetre un comunicat en el qual ha manifestat la seva "repulsa i condemna" per l'atemptat i ha confiat que els instruments de l'Estat de Dret, els Cossos i Forces de Seguretat de l'Estat i la Justícia, serviran per "detenir i jutjar als autors d'aquesta irracional acció". Per a aquesta formació política, la violència terrorista "mai es podrà imposar al sistema de llibertats democràtiques".