Balears és una de les comunitats amb més volum d'arbres danyats en 2008, segons un estudi

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 21 diciembre 2009 19:12

MADRID 21 Dic. (EUROPA PRESS) -

Balears i Catalunya són les comunitats autònomes amb més volum d'arbres danyats a causa de l'acció de determinats insectes, la sequera i l'acció de fongs, segons les dades recollits en l'última edició de l'informe 'Sostenibilitat a Espanya' elaborat per l'Observatori de la Sostenibilitat a Espanya.

Les dues comunitats presenten una proporció superior al 30% dels seus arbres han patit durant l'any passat processos de defoliació, tot i que l'informe destaca que a nivell general del país el nombre d'arbres sans ha augmentat, que en el cas de la comunitat es localitza sobretot en la superfície arbrada de Menorca.

Davant d'aquesta tendència, les comunitats de La Rioja i el País Bascos se situen a la cua pel que fa al nombre d'arbres danyats, amb menys del 5% del total.

Entre les comunitats que han reduït el seu nivell d'arbres danyats es troba Navarra, amb una disminució del 14% respecte a 2007 i Catalunya, amb un 5,3% menys. Tot i això, Cantàbria i Madrid han pujat el nombre d'arbres afectats per defoliació en un cinc i un 4% respectivament.

EL MARM ANALITZA SI EL CANAL DE MENORCA ES DECLARA AMP

D'altra banda, l'informe elaborat per l'Observatori de Sostenibilitat d'Espanya indica que el Canal de Menorca, amb una superfície de 145.530 hectàrees, és una de les 10 zones que el Govern espanyol analitza per decidir la conveniència de declarar-la com Àrea Marina Protegida.

Actualment, el ministeri de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí aquesta investigant o inventariant deu zones per tal d'avaluar si les declara Àrea Marina Protegida, entre les quals es troba en Canal de Menorca.

Contenido patrocinado