Bankinter presenta un producte financer destinat a fomentar l'estalvi entre clients del sector turístic

Actualizado: martes, 23 junio 2009 16:17

PALMA DE MALLORCA, 23 Jun. (EUROPA PRESS) -

L'entitat Bankinter acaba de llançar un producte financer destinat a fomentar l'estalvi entre clients de poder adquisitiu mitjà-alt amb activitat dins del sector turístic, després de ser el perfil al qual preferentment es dirigeix, amb l'objectiu de contribuir a corregir el "dèficit d'estalvi estructural financer" que es dóna a tota Espanya, del 8,4% en el primer trimestre per a tot el país, respecte al mateix període del 2008, i del 3,8% a les illes.

Així ho ha manifestat el director d'Organització de la marca per a Balears, Joaquín Da Silva, durant la presentació que ha fet avui de 'Planificació financera personal' davant dels mitjans de comunicació a la seu de l'entitat a la Porta San Antonio de Palma, en què ha destacat que, actualment, només es dóna "estalvi curtplacista", sense que es tingui una visió a 20 anys vista o més.

Per això, el nou producte va dirigit a persones amb ingressos anuals superiors als 25.000 euros i una edat compresa entre els 35 i els 55 anys, als qui Bankinter assessorarà per fer inversions en productes interns del propi banc, així com externs, aprofitant que la taxa d'estalvi de les famílies de les Balears és de les més altes de l'Estat, a l'arribar al 30,5%, respecte del 18,3% de la mitja espanyola.

En aquest context, 'Planificació financera personal' busca "canalitzar" aquest cabal, que un eventual client pot dimensionar gràcies a un simulador en línia, i que es concreta en forma de "servei d'assessorament i projecció de futur de l'estratègia financera", en què Bankinter "identifica i analitza, proposa i tutela" les inversions a fer. Que es veuen reforçades amb aportacions periòdiques.

L'objectiu de tot això no és aconseguir beneficis immediats, sinó a mitjà/llarg termini, coincidint, per exemple, amb la jubilació o amb el moment en què cal enviar a un fill a cursar estudis universitaris, que requereixen la disposició de fons en quantitats importants en una 'guardiola' sobre la qual, actualment, existeixen dubtes, a causa de la conjuntura econòmica.

En general, a Espanya només el 25 % de l'estalvi es destina a productes financers, una proporció que aquest banc privat busca incrementar, gràcies a aquest nou producte, que ha estat desenvolupant durant els últims tres anys per combatre el dèficit en la planificació amb una solució "a la mesura" dels seus 100.000, exceptuant les empreses.