Borrás assegura que no deu oblidar-se el sector comercial donada la seva importància per al turisme de Palma

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 7 julio 2010 17:32

PALMA DE MALLORCA 7 Jul. (EUROPA PRESS) -

La regidora de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum de l'Ajuntament de Palma, Joana Maria Borrás, ha assegurat avui que no cal oblidar al sector comercial de la ciutat ja que sense ell el turisme de la capital balear "no podria funcionar ni existir".

Així ho ha expressat aquest dimecres a l'acte d'inauguració de la campanya de rebaixes d'estiu per al 2010, després d'afirmar que, en totes les recessions econòmiques, té més el sector comercial que el sector turístic.

En aquest sentit, Borrás ha lamentat que la present campanya s'emmarqui un altre cop en l'època actual de recessió econòmica, si bé ha remarcat que des del consistori s'espera que els resultats de les rebaixes siguin "molt més positius" que els del 2009.

Així, la regidora de Comerç i Consum ha instat a les administracions públiques, a les patronals, als comerciants i als consumidors a fer un esforç "perquè tot vagi molt millor".

Després de ser preguntada per la premsa sobre la possible organització d'activitats complementàries a la campanya de rebaixes, Borrás ha asseverat que no haurà cap més enllà de les previstes en el marc del programa 'Palma Comercial', dirigit a fomentar la col·laboració entre el sector turístic i el comercial amb la finalitat d'optimitzar els resultats econòmics de les dues activitats.

Per la seva banda, el membre de la Junta de Govern de l'Associació del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (Pimeco) Jaume Rivera ha assegurat que la patronal espera que la campanya sigui "com a mínim igual" que la de l'any passat, si bé confia que sigui "molt millor" que la del 2009.

En tot cas, Rivera ha afirmat que el petit comerç està portant a terme una "lluita molt fort" a l'assumir la pujada de l'IVA del 16 al 18% en el tipus general i del 7 al 8% en el reduït, així com l'intentar oferir la "millor qualitat" al "millor preu" en la venda dels seus productes.

Contenido patrocinado