PALMA DE MALLORCA/SANTA CRUZ DE TENERIFE 7 Dic. (EUROPA PRESS) -
L'Obra Social La Caixa ha seleccionat, dins de la convocatòria d'Acció Social, un total de 256 projectes als quals ha dotat amb quatre milions d'euros, entre els quals es troben cinc iniciatives presentades per entitats sense ànim de lucre de Balears.
Els projectes de la convocatòria d'Acció Social se centren a contribuir al desenvolupament d'iniciatives innovadores que donen resposta a les necessitats socioeducatives i sociosanitàries actuals. Des de la seva posada en marxa l'any 2000, aquesta convocatòria ha col·laborat en 2.687 iniciatives amb una aportació de més de 41 milions d'euros.
La convocatòria d'ajudes a projectes d'Acció Social de l'Obra Social la Caixa ha seleccionat i dotat amb més de quatre milions d'euros a 256 iniciatives presentades per entitats socials de tot el país que treballen per donar resposta a reptes socials amb major incidència actualment, entre els quals destaquen la igualtat de gènere, la promoció de la salut i l'educació en valors i, en paral·lel, afavorir i promoure la qualitat de vida de les persones que presenten problemes de salut física o mental.
Els 256 projectes seleccionats donen resposta a dos grans línies d'acció. D'una banda, 106 projectes socioeducatius es dirigeixen a donar resposta als principals reptes socials des d'una vessant pedagògica i preventiva, incidint especialment en la promoció de la igualtat de gènere, la promoció de la salut i l'educació en valors. D'altra banda, 150 projectes soci-sanitaris persegueixen la millora de la qualitat de vida de les persones amb problemes de salut física o mental a través de la promoció d'intervencions psicosocials i de suport familiar.
Els 256 projectes seleccionats per l'Obra Social La Caixa en aquesta convocatòria es reparteixen per les diferents comunitats autònomes de la següent manera: Andalusia (49), Catalunya (37), Comunitat de Madrid (33), Comunitat Valenciana (30), Castella i Lleó (22), Galícia (14), Aragó (12), Canàries (10), Múrcia (9), Astúries (8), País Basc (8), Castella-la Manxa (7), Extremadura (5), Balears (5), Cantàbria (3), Navarra (3) i la Rioja (1).
PENSANT EN LES PERSONES
La Caixa ha optat per reforçar, més que mai ara mateix, el seu compromís amb les persones. En aquest sentit, l'Obra Social manté el 2010 un pressupost de 500 milions d'euros.
El desenvolupament de programes de caràcter social, adequats a les necessitats més emergents de la conjuntura actual, acapara la major part de la inversió. La superació de la pobresa infantil, el foment del treball entre col·lectius amb dificultats, l'envelliment actiu i saludable de les personis majors i l'atenció a les persones amb malalties avançades són, ara mateix, les quatre línies de treball prioritàries.
A més d'aquests, l'entitat impulsa altres projectes dirigits a cobrir diferents carències socials: la prevenció del consum de drogues, l'accés a l'habitatge, la integració dels immigrants, el foment del voluntariat, la concessió de microcrèdits o la Cooperació Internacional. El suport a l'educació i la investigació, la conservació del medi ambient i la divulgació de la cultura completen els objectius essencials de l'Obra Social la Caixa.