CCOO afirma que LTE manté activitat a l'Aràbia Saudita, on col·labora amb una aerolínia del príncep hereu

Actualizado: viernes, 17 octubre 2008 14:18

PALMA DE MALLORCA, 17 d'octubre (EUROPA PRESS)

El sindicat CCOO afirma que LTE International Airways manté encara la seva activitat a l'Aràbia Saudita, on col·labora amb l'aerolínia Nash, que és propietat del príncep hereu, Abdullah Ibn Abdul-Aziz, a la qual subministren tripulacions per operar els avions, a més de llogar-li un Airbus A320 propi.

Així ho va manifestar, en declaracions realitzades avui a Europa Press, la delegada per al sector aeri d'aquesta plataforma, Carmen Díaz de la Jara, qui va considerar que les dificultats de LTE només es manifesten a Espanya, on ha de pagar en metàl·lic i al moment els serveis de handling i de subministrament de combustible, pel que es tractaria d'un "problema de caixa", va dir.

Segons va precisar la portaveu sindical, Nash és una companyia amb seu en Rihad que realitza sobretot vols domèstics als principals aeroports del país àrab, i amb la qual LTE manté un contracte que li suposa una entrada econòmica important. Tot i això, això no ha evitat que l'aerolínia espanyola registri "falta de liquiditat", situació que es veuria agreujada si es confirma que té pendents pagaments d'IRPF a l'Agència Tributària.

Precisament, el Comitè d'Empresa de LTE té previst celebrar una reunió a l'Aeroport de Son Santjoan, a les 13.30 hores d'avui, a la qual està previst que assisteixin representants sindicals de les Balears i Canàries, de les plataformes UGT, CCOO, SEPLA, Sitcpla i ATMA, que debatran sobre la situació i les mesures a prendre.

Sobre aquesta qüestió, el responsable del sector aeri UGT, Lorenzo Dols, va assenyalar en declaracions fetes a Europa Press que la suspensió d'operacions de LTE és la "punta" que li faltava a les companyies aèries espanyoles; i alhora va suggerir que en alguns casos podria tractar-se d'intents de "desinflar" les seves plantilles.

I, com prova d'això, Dolç va recordar que fa només 15 dies els sindicats es van asseure amb la direcció de l'empresa per començar a negociar el conveni col·lectiu de la plantilla, que està integrada per 300 treballadors, que havien passat per dificultats per al cobrament de les seves nòmines en els últims mesos i que depenen del pla de viabilitat que deurà redactar-se al llarg dels pròxims set dies, segons el termini atorgat per Aviació Civil.