La comercialització d'aliments amb denominació de qualitat de les Balears suposa 62,7 milions d'euros en 2009

Actualizado: lunes, 11 octubre 2010 18:59


PALMA DE MALLORCA, 11 Oct. (EUROPA PRESS) -

La comercialització d'aliments amb denominació de qualitat de les Illes Balears ha suposat 62,7 milions d'euros en 2009, destacant els vins amb denominació d'origen (18,8 milions d'euros), la DO Queso de Mahón-Menorca (13,6) i la IGP Sobrassada de Mallorca (10,7), segons s'ha desprès de la Diagnosi de la producció i comercialització de productes amb denominació de qualitat de l'any passat.

En roda de premsa, el director general de Coordinació d'Agricultura i Pesca de la Conselleria de presidència, Fernando Pozuelo, ha explicat que la comercialització d'aquests productes es va incrementar en un 3,5% en 2009, assolint la xifra de 12,7 milions de quilos o litres. Així doncs, ha destacat l'augment en un 42,3% de la producció del Vi de la Terra de Mallorca i en un 32,7% del Vi de la Terra Illa de Menorca, així com l'increment de les marques de garantia en un 42,3%.

Alhora, aquest creixement en la producció de l'any passat vi ocasionat per un "considerable" augment de la demanda exterior. Així doncs, destaquen l'increment en un 27% de les exportacions de vi amb denominació geogràfica o el creixement en un 15% de les exportacions d'oli d'oliva cap a països de la Unió Europea.

Per la seva banda, Pozuelo ha apuntat que "productes com el Vi de la Terra de Mallorca, el Vi de la Terra Illa de Menorca, Palo de Mallorca i mels amb marca de garantia presenten creixements molt positius pel que fa al volum de comercialització". En aquesta línia, ha considerat que la importància de les marques de qualitat "determinen un increment del valor afegit dins del procés d'industrialització".

Finalment, destaquen l'augment de les vendes de Gin de Menorca (5,7%) i d'Herbes Eivissenques (2,5%), a causa d'un increment en la demanda per part dels mercats peninsulars.