PALMA DE MALLORCA 7 Sep. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Cooperació Local i Interior del Consell de Mallorca, Miquel Rosselló, i la consellera insular de Medi Ambient, Maria Magdalena Tugores, han lliurat l'Agenda Escolar Europea del Medi Ambient i el Desenvolupament a 19 centres educatius mallorquins que l'han sol·licitada aquest any. En total, s'han distribuït 3.900 agendes.
Així, les agendes són un dels recursos importants per desenvolupar l'Agenda 21 Escolar. En aquest projecte participen la Diputació de Barcelona, la Diputació d'Osca i la Província di Chieti, i ha estat feta com un recurs pedagògic que recull, de manera didàctica i entretinguda, una gran diversitat d'aspectes relacionats amb el medi ambient i el desenvolupament, que perfilen una descripció actual de la situació ambiental i social del món.
Els objectius més significatius que es pretenen aconseguir amb l'Agenda són donar a conèixer a l'alumnat l'existència de l'Agenda 21 i d'altres acords a favor del desenvolupament sostenible i la seva aplicació a l'àmbit local, transmetre als estudiants la possibilitat i la necessitat de la seva participació i la seva implicació perquè el seu municipi avanç cap a escenaris més sostenibles i conscienciar respecte a la qualitat ambiental del seu municipi, de la seva escola i de la seva llar.
En aquest sentit, l'Agenda del Medi Ambient també pretén difondre informació internacional de caire ambiental i social de manera atractiva i amena, oferir un suport tant de conceptes com d'activitats per al desenvolupament del currículum escolar i ser un instrument útil i àgil per a l'ús diari dels alumnes.
En aquest sentit, cap recordar que el programa Agenda 21 Escolar va néixer a l'any 2005 com una iniciativa del Departament de Cooperació Local i Interior del Consell de Mallorca, com un pla d'acció inspirat en el principi de sostenibilitat que s'elabora en el context d'un centre educatiu mitjançant la participació de tots els sectors implicats: alumnes, professors, personal d'administració i serveis, pares i mares i representants municipals, entre d'altres.
L'Agenda 21 Escolar s'orienta en la revisió de l'organització de l'escola, de les seves normes i de les pràctiques educatives i de gestió a partir del principi de sostenibilitat, que comporta alhora l'actualització periòdica del mateix pla en funció dels resultats obtinguts, de la revisió dels objectius, etc.