Consell.- El Ple aprova els Pressupostos del 2010, que ascendeixen a 439 milions d'euros

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 8 enero 2010 16:31

PALMA DE MALLORCA 8 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Ple del Consell de Mallorca ha aprovat avui els seus Pressupostos per al 2010, que ascendeixen a 436,9 milions d'euros i suposen un increment del 20,4 % respecte als de l'exercici passat a causa de a les inversions de l'Estat en carreteres i a l'aportació prevista a l'Estatut d'Autonomia.

Durant la sessió plenària, el vicepresident de la Institució insular i conseller d'Hisenda i Innovació, Antoni Alemanya, ha destacat que les actuacions a l'àmbit social "continuen sent l'eix de la política" del Consell.

En la seva intervenció, el conseller ha explicat que aquest pressupost suposa un augment de 86 milions d'euros, mentre que l'anomenat pressupost ajustat de la corporació ha disminuït un 3,5 % a causa de al descens dels ingressos.

En aquest sentit, Alemany va puntualitzar que aquesta baixada ha suposat "fer un esforç" per mantenir la despesa en política social i "recolzar a les persones més desafavorides que pateixen les conseqüències de la crisi econòmica". Tal com ha matisat, el manteniment de la despesa a l'àmbit de benestar social ha suposat que la resta de departaments hagin disminuït els comptes, i que hagi hagut d'incrementar el deute de la institució a 32 milions d'euros, tot i que va recalcar que el Consell "té estabilitat pressupostària".

(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)

Contenido patrocinado