La Conselleria de Turisme promocionarà Balears a l'àrtic i les regions mineres de Sibèria

Preveu atreure viatgers d'alt poder adquisitiu des de les ciutats de Murmansk, situada en el Cercle Polar Àrtic, Ekateringsburg, Tomsk i Krasnojarsk

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 7 julio 2009 16:57

PALMA DE MALLORCA, 7 Jul. (EUROPA PRESS) -

La recerca de nous mercats emissors de turisme ha portat a la Conselleria de Turisme del Govern a promocionar les Illes Balears en llocs tan remots com l'àrtic o les regions mineres de la freda Sibèria, on els seus habitants passen fins a nou mesos a l'any aïllats amb temperatures d'uns 38 graus sota zero i, precisament a causa de l'extrem de la seva situació, guanyen salaris que són el doble de l'habitual a la resta del país i que a penes poden gastar.

Amb aquests condicionants a la mà, el departament autonòmic liderat per Miquel Nadal s'ha llançat a la conquista del mercat emissor rus més enllà de Moscou i Sant Petersburg, des d'on ja existeix un flux de visitants que, en el cas d'Espanya, es concreta en la recepció anual de 541.000 ciutadans d'aquell país, que sobretot visiten Catalunya --dues terceres parts--, així com, en menys grau, Madrid, amb 73.000 a l'any.

Del total, Balears ha rebut 36.000 viatgers russos el 2008, el que va suposar un increment del 23 % respecte a l'any passat, dels quals 32.000 van arribar a Mallorca, al voltant de 3.500 a Eivissa i Formentera, mentre que a Menorca només es van dirigir una mica més de 400 visitants. Els principals problemes que es troba aquest turisme per progressar són la falta de connexions directes, les dificultats per obtenir visats i la barrera idiomàtica.

Respecte a la falta de vols, cal assenyalar que es tracta d'una qüestió que s'aguditza quan, com és el cas, es pretén atreure turistes des de les àrees circumdants a les ciutats de Murmansk --en el Cercle Polar Àrtic--, Ekateringsburg, Tomsk i Krasnojarsk, en les que els seus habitants es dediquen sobretot a la mineria, l'explotació petrolífera i la investigació científica; unes activitats que els reporten engruixades nòmines que, quan viatgen, no dubten en "cremar" sense fre.

Així ho ha admès l'expert Sebastià Roig, un mallorquí que ve desenvolupant activitats professionals a Rússia des de 1986 --quan encara era l'URSS-- i que, per tant, és un bon coneixedor d'aquell país, en què el nom de "Balears" no diu res als seus habitants, però, en canvi, es coneix àmpliament "Mallorca", així com "Eivissa" --tot i que en menys grau--, per múltiples raons, entre les quals ha destacat que el rei el rei Joan Carles estiueja a l'illa juntament amb la família reial.

Tot i això, les agències de viatges "solen oferir" als russos que volen viatjar a Espanya visites a Catalunya o Madrid. Una circumstància que el conseller Nadal es va mostrar disposat a corregir, pel que va avançar que ja s'estan produint contactes amb Natalie Tours i alguns altres dels principals touroperadors del país per involucrar-los en la promoció de les Balears. De moment, es posarà en marxa una campanya publicitària per valor de 625.000 euros, dels quals el Govern aporta 275.000 euros.

CONTACTES AMB AEROLÍNIES

I, al mateix temps, es mantenen contactes amb les quatre principals companyies aèries que operen en aquesta franja que va del Pol Nord als Urals, però "mai més enllà d'Irkutz" --perquè els residents en aquella zona estan molt més al voltant d'Àsia i prefereixen anar a Tailàndia o Corea--, que són, a més de la de bandera, Aeroflot, Ural Airlines, Siberian Airlines i Transaero, per "animar-los" que ampliïn les seves connexions amb l'arxipèlag balear.

Sobre aquesta qüestió, Roig ha apuntat que, "si s'aconseguís --l'obertura de noves línies--, l'arribada d'aquests turistes augmentaria de manera més que considerable", tot i que, per la complexitat de la resolució de tots els problemes que comporta l'arribada de més russos, els resultats de l'esforç fet ara "no es veuran fins a l'any vinent". I, perquè aquests siguin complets, s'ha editat un fullet desplegable escrit íntegrament en alfabet ciríl·lic.

ESTADES MÉS LLARGUES I MÉS DESPESA

Pel que fa a la tipologia dels turistes internacionals russos, la majoria solen viatjar en família, per períodes d'entre 13 i 14 dies --la mitjana d'alemanys i britànics està actualment en els sis dies--, s'allotja en hotels d'entre tres i quatre estrelles, li interessa molt la gastronomia i no busca només 'sol i platja', ja que té un bon nivell cultural --sol visitar els museus del destí-- i usa profusament els rent-a-car.

Però, sens dubte, l'aspecte que més sedueix a la indústria turística és la seva capacitat de despesa, que se situa entorn dels 350 euros al dia, respecte dels 31 euros diaris que s'atribueixen a un visitant de 'sol i platja' mitjà. Això li situa fins i tot per sobre dels congressistes, creueristes i jugadors de golf, que són els perfils considerats més beneficiosos. Precisament, Nadal va ironitzar que, davant de la falta de coneixement d'altres idiomes, demanen en les cartes dels restaurants els plats amb preus més elevats.

Contenido patrocinado