Consum obre un expedient informatiu a Aqualia per determinar si ha vulnerat els drets dels consumidors

Actualizado: jueves, 15 julio 2010 20:15

Ha rebut 20 reclamacions a causa de a la interrupció del subministrament d'aigua en diferents zones del municipi de Llucmajor


PALMA DE MALLORCA, 15 Jul. (EUROPA PRESS) -

La Direcció General de Consum de la Conselleria de Salut i Consum ha obert un expedient informatiu a l'empresa Aqualia a causa de a la interrupció del subministrament d'aigua que pateixen, des de diumenge passat dia 11, els residents de Badia Blava, Badia Gran, Les Palmeres, Sa Torre i Cala Blava, del municipi de Llucmajor.

En un comunicat, el Govern ha informat que amb l'obertura d'aquest expedient, Consum pretén defensar els drets dels consumidors d'aquesta zona de Mallorca, així com determinar si hi ha hagut incompliment de contracte. Suposat que s'hagués produït aquest incompliment, la Direcció General de Consum obrirà un expedient sancionador a l'empresa responsable.

Així, davant de les informacions produïdes durant el cap de setmana que denunciaven la falta de subministrament d'aigua en diferents zones del municipi de Llucmajor, els inspectors de consum es van presentar en els llocs afectats per comprovar la falta del servei i van realitzar una inspecció a l'empresa Aqualia per conèixer les causes de l'incident.

Una vegada feta la inspecció, la Direcció General de Consum ha decidit obrir l'expedient informatiu, al qual es requereix a l'empresa que proporcioni: el contracte de la concessió amb l'Ajuntament de Llucmajor per oferir el servei, quina és la data des de la que no hi ha subministrament i a quines urbanitzacions afecta la falta d'aigua, quina és la causa, quines mesures s'estan adoptant per solucionar el problema, quin temps tardaran a solucionar-lo, com s'indemnitzarà als afectats i el nombre d'afectats. Així, el termini que té l'empresa per donar aquesta informació és fins demà.

A dia d'avui, Consum ha rebut un total de 20 reclamacions i aconsella als afectats que conservin tots els tiquets i factures de les despeses que se'ls ha provocat la falta del subministrament d'aigua i recomana als denunciants que les aportin en les seves reclamacions.