Correus inverteix més de 31.000 euros en el desplegament dels seus nous vehicles elèctrics a Balears

La nova flota elèctrica consta de set bicicletes, sis motocicletes i un cotxe

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 2 febrero 2011 20:31

PALMA DE MALLORCA, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -

Correus ha presentat la seva primera flota de vehicles elèctrics que circularan pròximament pels carrers d'alguns dels principals municipis de Balears i en els que ha invertit un total de 31.235 euros.

La primera "flota verd" de l'empresa postal a les illes consta de set bicicletes, sis motocicletes i un cotxe, destinats a renovar l'ampli parc mòbil balear compost per 485 vehicles propis, ha assenyalat Correus en un comunicat.

Aquestes primeres unitats es destinaran al repartiment urgent de correspondència i paqueteria, especialment en cascos històrics protegits, centres urbans o àrees residencials de diverses localitats, entre les quals hi ha, Palma, Marratxí, Manacor, Ciutadella, Maó, Port de Pollença, Sa Pobla, Binissalem i Santanyí.

L'adquisició d'aquests nous vehicles de propulsió elèctrica facilitarà la tasca dels carters en zones a les quals fins ara havien d'accedir transportant a peu i de manera manual un gran volum d'enviaments postals.

UN PROJECTE D'ABAST NACIONAL

El 2008, Correus va portar a terme les seves primeres proves pilot de vehicles elèctrics en capitals com Madrid, Salamanca, Saragossa, Granada i Toledo, amb la finalitat de poder valorar l'efectivitat real d'aquest tipus de vehicles en tasques de distribució postal.

Ara, després dels bons resultats obtinguts, l'operador postal públic fa extensiva la seva implantació a tot el territori nacional amb l'adquisició de diferents lots de vehicles elèctrics. En aquest sentit, ha apuntat que ja està funcionant a ple rendiment una flota que supera els 200 vehicles elèctrics, concretament, 89 bicicletes, 100 motocicletes i 15 cotxes elèctrics.

La compra de motocicletes i cotxes elèctrics s'inclou en el Projecte Movele, gestionat i coordinat pel Ministeri d'Indústria. L'objectiu d'aquest programa és introduir en els entorns urbans, entre 2009 i 2010, un total de 2.000 vehicles elèctrics de diverses categories, prestacions i tecnologies, en un ampli col·lectiu d'empreses, institucions i particulars. Alhora, també preveu la instal·lació de 500 punts de recàrrega per a aquests vehicles.

MENOR COST D'UTILITZACIÓ I MANTENIMENT

Correus ha assenyalat que els tres tipus de vehicles elèctrics es caracteritzen per les seves especials característiques ergonòmiques i resistents, ja que han estat adaptats per optimitzar al màxim les tasques de repartiment.

En el cas de les bicicletes, s'han incorporat dues alforjes, de 22,5 litres de capacitat cadascuna d'elles, i d'una cistella frontal que possibilita al carter un accés fàcil i còmode a la documentació. Disposen d'un sistema de pedaleig assistit per un motor de 250 watts, amb accelerador de potència variable, i d'un sistema de canvis de desenvolupament compost per sis marxes per seleccionar la distància que es recorrerà en cada pedaletjada, de manera idèntica al de les bicicletes tradicionals.

La bateria de liti té una autonomia de 40 quilòmetres i pot arribar als 25 quilòmetres per hora. El seu maneig resulta molt còmode i senzill a l'hora d'extreure-la per endollar-la a la xarxa i tornar a col·locar-la.

Per la seva banda, el model de motocicleta elegit té quatre quilowatts de potència (equival a una motocicleta de 125 centímetres cúbics de gasolina), supera una velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora i ofereix una autonomia de 70 quilòmetres. Consumeix fins a una cinquena part del que gasta una motocicleta de combustió.

Aquest tipus de vehicles té, ara com ara, un preu sensiblement superior als convencionals però també són més eficients, ja que disposen d'una vida útil més dilatada a més d'un menor cost d'utilització i manteniment, el que es tradueix en més hores de treball i major qualitat del servei.

El cotxe elèctric es caracteritza per una excepcional relació qualitat-preu i destaca per la seva fiabilitat, homologació, autonomia i consum (1,5 euros cada 100 quilòmetres). Aquest vehicle disposa d'un motor elèctric de 4,5 Quilowatts, pot arribar a una velocitat de 50 quilòmetres per hora i la seva autonomia és de 70 quilòmetres.

Contenido patrocinado