PALMA DE MALLORCA, 3 Ago. (EUROPA PRESS) -
Els ciutadans de Palma podran elegir el nom del servei de bicicleta pública de la població, que l'Ajuntament preveu posar en marxa durant els últims mesos del 2010, a través d'una votació en la pàgina web del consistori, en què podran escollir entre les denominacions 'Bicipalma', 'Bicity', 'Rodapalma' i 'Palmabike'.
En roda de premsa, l'alcaldessa de la capital balear, Aina Calvo, ha explicat que la votació estarà oberta fins a les 23.59 hores del pròxim 30 de setembre, i que l'endemà es coneixerà el nom que hagi tingut un major suport per part dels habitants del municipi. Amb aquesta iniciativa, l'administració local pretén fomentar la participació activa dels ciutadans en la implantació d'aquest nou servei, la habilitació de la qual es finança mitjançant fons del Pla E i té un pressupost de 800.000 euros.
Per la seva banda, el tinent d'alcaldessa i regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma, José Hila, ha anunciat que l'explotació del servei encara no ha estat licitada, i que Cort posarà a disposició dels usuaris un total de 336 bicicletes de la marca BH (56 més de les previstes en el contracte de licitació de les obres) i 470 ancoratges (30 més dels sol·licitats en el plec de condicions del concurs públic), així com 28 estacions (tres més de les acordades amb Indra, l'empresa adjudicatària del projecte d'instal·lació) que s'ubicaran entorn als 43 quilòmetres de carril bici que existeixen a la ciutat.
Segons Hila, el servei de bicicleta pública cobrirà inicialment un total de 15 barris del centre de la població, entre els quals figuren Foners, Pere Garau, Marqués de Fontsanta, Arxiduc, Bons Aires, Es Fortí, Camp d'en Serralta, Santa Catalina, Jaume III, Born, Plaça dels Patins, Cort, Sant Nicolau, Sindicat i Mercat, tot i que des de Cort no descarten ampliar la xarxa en un futur en funció de la seva acollida per part dels ciutadans.
Alhora, el responsable municipal de Mobilitat ha asseverat que els veïns de Palma no podran accedir al servei si no són titulars de la Targeta Ciutadana, ja que l'hauran de passar per un lector cada vegada que vulguin agafar o deixar una bicicleta, una restricció que té com finalitat fomentar la "intermodalitat" en el transport públic del municipi. En aquest sentit, ha remarcat també que els passatgers que facin transbord des de qualsevol línia d'autobús de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) disposaran de mitja hora de bicicleta pública gratuïta.
D'altra banda, el tinent d'alcaldessa ha remarcat que cada estació tindrà un Punt d'Interacció amb l'Usuari (PIU), que, mitjançant pantalles i un programari informàtic específic, mostrarà als usuaris on hi ha bicicletes disponibles, ancoratges buits i estacions buides o plenes i permetrà introduir informació sobre l'estat de les bicicletes i el seu funcionament. Cadascun d'aquests punts disposarà a més d'un sistema de vigilància per càmera de vídeo que permetrà fer un seguiment continu de les parades.
Amb tot, l'alcaldessa de la capital balear ha recordat que a Palma es registren 800.000 desplaçaments en cotxe particular al dia, per la qual cosa el servei de bicicleta pública serà incentivat mitjançant algun tipus de reconeixement al seu usuari més freqüent, tal com succeeix amb el servei d'autobusos de l'EMT. Segons Calvo, l'objectiu primordial en termes generals és "ajudar que hi hagi una major diversificació en les formes de moure's per la ciutat".