PALMA DE MALLORCA 10 Mar. (EUROPA PRESS) -
Els professors de l'educació pública de l'arxipèlag podran consultar a través d'internet tots els expedients relatius a la seva vida laboral, com ara canvis administratius, triennis, o altres modificacions que puguin afectar-los, gràcies a una iniciativa de la Conselleria d'Educació i Cultura que permet acostar a la societat "l'e-administració".
Mitjançant comunicat, la Direcció General de Personal Docent ha informat que amb aquest nou sistema es "asseguren les mateixes garanties" que ofereixen els tràmits administratius de manera presencial, i alhora va incidir en la "important aposta" pel medi Ambient que representa aquest sistema.
En aquest sentit, va fer especial èmfasi que aquesta aplicació suposa un estalvi "molt important" de paper, ja que el nombre de professors que mobilitza la Conselleria dirigida per Bárbara Galmés puja a al voltant de 14.000 titulats.
Pel que fa a aquesta iniciativa, cap recordar que aquesta informatització dels sistemes respon a una necessitat d'acostar l'administració al professorat, facilitar la relació amb el professorat i els agents socials; utilitzar les noves tecnologies per innovar, "no per a l'automatització tàctica", així com per reduir el temps.