Els comerços de les illes hauran de tenir fulls de reclamacions per al públic a partir d'avui

Actualizado: lunes, 18 enero 2010 15:05

PALMA DE MALLORCA, 18 Ene. (EUROPA PRESS) -

Tots els comerços Balears hauran de tenir fulls de reclamacions i denúncies per posar-les a disposició del públic a partir d'avui, dilluns, segons el Decret de la Conselleria de Salut i Consum 46/2009, de 18 de juliol, que estableix l'obligació de tenir aquest recurs en tots els establiments comercials, serveis i activitats professionals.

Així ho ha recordat l'Associació de Consumidors de les Illes Balears (Acuib), que va aprofitar per "felicitar" al Govern per "haver adoptat una de les mesures més senzilles i eficaços per garantir el compliment dels drets dels consumidors i usuaris", segons resa un comunicat difós per aquesta entitat.

En la nota, precisa que, abans de l'existència d'aquesta nova normativa, "només alguns sectors eren obligats a tenir elles", com són els tallers de reparació de vehicles, tintoreries i bugaderies, serveis d'assistència tècnica d'aparells d'ús domèstic, establiments d'hostaleria i activitats turístiques, Agències de viatges i rent-a-car, així com alguns altres.

Per aquest motiu, per a Acuib, la falta "d'extensió universal" de l'obligació de tenir fulls de reclamació en tots els serveis "originava moltes vegades confusions i algunes discussions" per part de consumidors que les exigien en establiments que no tenien obligació de tenir elles fins ara.

Així, la circumstància que la "immensa" majoria d'activitats no comptessin amb els esmentats fulls de reclamació "feia més empipador, enutjós i molest" l'exercici del dret dels consumidors a reclamar o denunciar davant de conductes "inadequades" per part d'empreses o professionals. I, en canvi, ara serà "fàcil, ràpid, i senzill" el tràmit.