Els passatgers de baix cost cauen un 11,2% en Son Sant Joan durant el primer trimestre

Els passatgers de companyies tradicionals baixen un 22,4%

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 18 abril 2011 20:47

MADRID, 18 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'aeroport de Palma ha rebut un total de 533.732 passatgers traslladats per companyies de baix cost durant el primer trimestre de l'any , fet que suposa un descens de l'11,2% respecte al mateix període de l'any passat.

Aquesta tendència es contraposa amb la detectada a nivell nacional, tenint en compte que aquest tipus d'aerolínies van transportar 6 milions de passatgers en els tres primers mesos de l'any, fet que suposa un augment del 13,2%.

A més, els viatgers que van volar a Son Sant Joan per mitjà de les anomenades companyies tradicionals han baixat un 22,4% en el primer trimestre, després de situar-se en un total de 45.167 passatgers.

Així es desprèn de les dades difosos aquest dilluns per l'Institut d'Estudis Turístics (IET), dependent del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, que situa a Son Santjoan com el sisè aeròdrom de referència per a les baix cost que operen a Espanya durant el primer trimestre de l'any.

En el referent al mes de març, la caiguda de passatgers de baix cost a Palma ha estat del 12,4% amb 252.794 entrades. Mentrestant, els viatgers de companyies tradicionals han baixat un 30% --24.832 entrades--.

En el conjunt de la comunitat, els passatgers de baix cost han baixat un 11,6% en el primer trimestre de l'any (549.697 viatgers) i només en el mes de març la caiguda ha estat del 12,7%.

A nivell nacional, les companyies de baix cost van acaparar més de la meitat del trànsit aeri fins al març, un 53,2%, front a les tradicionals que van comandar el 46,8% dels viatgers.

Per mercats, El Regne Unit i Alemanya lideren les entrades en companyies de baix cost, amb un 30,8% i un 20,9% dels passatgers que van elegir aquesta via, respectivament, amb sengles augments de l'1,8%, per al mercat britànic (1,85 milions de viatgers) i del 8% per a l'alemany (1,2 milions de passatgers).

El març, les aerolínies de baix cost van transportar a 2,4 milions de passatgers, un 12,2% més, mentre que les tradicionals 2 milions de viatgers, fet que suposa un creixement del 4,5%.

Contenido patrocinado