Els Ports de les Balears acumulen 3.000 embarcacions en llistes d'espera per a un amarratge

Actualizado: miércoles, 11 agosto 2010 15:56

El Govern admet que moltes embarcacions utilitzen els amarratges de trànsit de manera indefinida, el que qualifica de pràctica "alegal"


PALMA DE MALLORCA, 11 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els Ports de les Balears acumulen un total de 3.000 embarcacions en llistes d'espera per a un amarratge, raó per la qual, el Govern ha decidit impulsar la reordenació d'aquestes instal·lacions a través de plans directors que pretenen resoldre aquest problema, tal com ja s'ha començat a fer a Sant Antoni d'Eivissa al qual li seguiran els ports de Fornells (Menorca), Andratx i Portocolom.

Així ho han anunciat en una roda de premsa el conseller d'Habitatge i Obres Públiques i president de Ports de Balears, Jaume Carbonero, i el vicepresident d'aquest òrgan públic, Antoni Armengol, els qui han precisat que a través dels citats plans directors, que es pretenen portar a terme en tots els ports de les illes, "no hi ha cap intenció d'ampliar-los, sinó de donar una millor utilització als amarratges".

D'aquesta manera, Armengol ha explicat que una de les mesures que se'n van a adoptar per reduir les llistes d'espera serà convertir alguns amarratges de trànsit en amarratges de port base, tenint en compte que són moltes les embarcacions que els utilitzen de manera indefinida, tot i que només deuen usar-se per a un curt període de temps, fet que suposa una pràctica "alegal".

En aquest sentit, ha revelat que al Port de Fornells se'n van a convertir 25 amarratges de trànsit en amarratges de port base, mentre que a la resta de ports encara està per definir la xifra exacta.

Una de les raons per les quals és complicat disminuir les llistes d'espera és el fet que els amarratges de port base s'adjudiquen per un període màxim de tres anys, si bé es poden prorrogar de manera definitiva, tenint en compte que l'embarcació que té aquest tipus de plaça fixa al port té preferència per a quan se li esgoti el termini.

D'altra banda, Armengol ha explicat que per tenir dret a un amarratge de port base, el sol·licitant ha de tenir, com a mínim, el 51% de la propietat de l'embarcació.