Els preus de fruites i hortalisses han baixat més d'un 16% a Mercapalma durant el 2008

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 9 junio 2009 14:50

PALMA DE MALLORCA 9 Jun. (EUROPA PRESS) -

El major mercat de Mallorca, Mercapalma, va registrar durant el 2008 un descens en els preus de les fruites i hortalisses del 16,36%, el que va contribuir a una reducció dels beneficis de l'1,7 %, en relació amb l'exercici passat, al comptar uns dividends després d'impostos de 946.633 euros, en una circumstància que s'atribueix a la crisi econòmica.

Així consta al 'Informe Anual Mercapalma 2008', que ha estat presentat avui per l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, en aquesta instal·lació situada als afores de la ciutat, i en què es detalla, entre d'altres aspectes, que les quantitats posada a la venda es van incrementar un 17,8 %, en el cas del peix, mentre que la carn ha baixat un 2,6 %.

Pel que fa a fruites i hortalisses, van experimentar un lleu repunt de l'1,5 %. Mentre que l'ocupació de les instal·lacions del mercat ha arribat al 95 % i el nombre de vehicles va evolucionar un 14,6 %. Al que Calvo ha afegit que la satisfacció dels clients també continua en una "tendència ascendent", segons ha dit.

Mercapalma, que ha estat guardonat l'any passat amb el 'Premi Plata' de les Balears a l'excel·lència en la gestió, un guardó que atorga l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI), va mantenir la seva tendència a millorar els avantatges dels usuaris de les instal·lacions i, a final del 2008, el 92 % dels residus generats es reciclen al Parc Verd del mercat.

Segons la memòria donada a conèixer avui, Mercapalma va abundar en la seva col·laboració amb l'ONG Banc d'Aliments --tot i que col·labora amb de 80 d'aquestes organitzacions-- i, durant el primer trimestre, van lliurar 15,18 tones d'articles destinats al consum de persones necessitades, a més de mantenir la cessió d'un local i un magatzem al mercat de manera totalment gratuïta.

Aquesta organització ha rebut dels usuaris de Mercapalma 87,3 tones d'aliments durant 2008, davant de les 66,1 tones lliurades l'any passat. I, com a novetat, ara lliurament carnets de lliure accés a alguns "particulars" que acudeixen a buscar articles que necessiten al seu magatzem del mercat mallorquí.

Finalment, Mercapalma també participa en el programa 'Coneix el mercat' que impulsa l'Àrea de Salu de l'Ajuntament de Palma, destinat a alumnes d'educació primària, i que es desenvolupa al mercat de l'Oliverar. Concretament, al llarg del curs 2008-2009 va aportar 116 quilograms de fruita per als berenars dels escolars participants.

Contenido patrocinado