Els treballadors d'Spanair de Palma es manifestaran demà en protesta pel possible trasllat del 80% de la plantilla

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 16 junio 2009 17:30

El president de Spanair garanteix que el trasllat a Barcelona es realitzarà "seguint els processos legals i operatius"

PALMA DE MALLORCA, 16 Jun. (EUROPA PRESS) - -

El comitè d'empresa d'Spanair a Palma ha convocat per demà una manifestació de dues hores, entre les 13.30 hores i les 15.30 hores, a les portes de la seu de la companyia en Son Sant Joan en protesta pel previsible trasllat a Barcelona del 80% de la plantilla.

En declaracions a Europa Press, la presidenta del Comitè d'Empresa d'Spanair, Eva Marín, ha assenyalat que amb aquesta mobilització, a la qual hi estan convocats els devers 600 treballadors de l'aerolínia a la capital balear -inclosos els 110 de Forces de Vendes-, es vol exigir a la direcció de l'aerolínia informació sobre la reducció de personal a la capital balear.

Alhora, els sindicats convocants, CCOO i UGT, reclamen que es fixi un calendari de negociacions i que els directius expliquin "exactament" quins departaments van a estar involucrats en els seus plans de trasllats.

Segons ha indicat Marín, "hi ha rumors que volen traslladar a tots, inclosos els treballadors de rampes que també corren perill, de manera que s'uniran a les nostres reivindicacions". "Cada dia que passa creix el nombre de persones que hauran de deixar el seu lloc de treball a Mallorca. Les últimes informacions que tenim apunta que afectarà el 80% de l'actual plantilla", ha lamentat sobre aquesta qüestió.

Dues pancartes amb els lemes 'Per tots els llocs de treball de Palma de Mallorca' i '60 dies basten per destruir 20 anys de dedicació' presidiran l'acte de protesta que tenen com a objectiu urgir als directius de la companyia a començar la negociació dels trasllats l'abans possibles.

La concentració tindrà lloc davant l'edifici de la seu social de l'aerolínia al Camí Son Fang, prop de l'aeroport de Palma.

De moment el president d'Spanair, Ferran Soriano, ha confirmat que els trasllats afectaran a un número indeterminat de persones de l'administració de la seu central de Palma de Mallorca, i no als quals estan a la seu operativa com són els pilots i la tripulació de vols. Soriano també garanteix que es realitzaran "seguint els processos legals i operatius, amb celeritat, informació i la màxima eficàcia econòmica".

Contenido patrocinado