Endesa inaugura el primer assortidor de gas natural a Mallorca que donarà servei a 12 nous autobusos de Palma

Actualizado: lunes, 17 mayo 2010 17:52

El pròxim any se sumaran 58 vehicles més que faran ús d'aquest element


PALMA DE MALLORCA, 17 May. (EUROPA PRESS) -

Endesa ha inaugurat la primera estació de servei de gas natural comprimit (GNC) vehicular de les Balears que donarà servei als 12 nous autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Palma -als quals se sumaran 58 més el pròxim any-, vehicles que han substituït el combustible tradicional per una solució sostenible amb el medi ambient.

En un acte al qual han assistit el president del Govern, Fracesc Antich, el delegat del Govern, Ramón Socías, i l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, el president del Consell Assessor d'Endesa a Balears, Feliciano Fuster, ha explicat que la gasolinera és la primera instal·lació d'aquestes característiques a l'illa i coincideix amb la recent arribada d'aquest combustible a Balears.

En concret, el gas que se subministra és emmagatzemat a 220 bars en fase gas en vehicles. A més, el projecte, que es desenvolupa amb els autobusos de l'empresa Municipal de Transports de Palma, és extensible a un altre tipus de vehicles (com flotes de taxis, serveis de missatgeria i de repartiment) que vegin el GNC com a alternativa al gasoil, per les seves característiques d'estalvi, reducció de contaminació i menor soroll.

L'acte d'inauguració ha estat presidit pel president del govern de les Illes Balears, Francesc Antich; acompanyat del delegat del govern, Ramón Socias; l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, la consellera de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives; i el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens. Per part d'Endesa ha participat Javier Uriarte, director general d'Endesa Energia; Feliciano Fuster, president del Consell Assessor d'Endesa a Balears; i Andreu Rotger, director general d'Endesa a Balears.

El Gas Natural Vehicular és un combustible automotor substitut de la gasolina en motors de combustió interna d'encesa per espurna i en forma parcial del dièsel en aquells motors d'encesa per compressió. A causa de la seva combustió més eficient, prolonga la vida del motor, disminueix la freqüència del canvi d'oli, augmenta la vida útil dels lubricants, bugies, filtres de l'aire i de l'oli.

COMBUSTIÓ "MOLT NETA"

Alhora, aquest element té una combustió "molt neta", segons Fuster, ja que no emet cendres ni partícules sòlides a l'atmosfera; genera una reduïda emissió d'òxids de nitrogen (NOx), monòxid de carboni (CO), diòxid de carboni (CO2) i hidrocarburs reactius, i virtualment no genera diòxid de sofre (SO2). D'aquesta manera, contribueix en la lluita de l'efecte hivernacle i de la pluja àcida.

Uns altres avantatges que ha destacat el president del Consell Assessor és el fet de ser més lleuger que l'aire, i en cas de fuga, el gas es dispersa cap a l'atmosfera ràpidament en lloc d'acumular-se formant concentracions a baix nivell. A més és un combustible que no és corrosiu, ni és tòxic. Al seu torn, disminueix el grau d'emissions sonores i representa el menor contingut de carboni de tots els combustibles fòssils.

Mentrestant, entre els avantatges en la comparació del gas natural davant d'altres combustibles, es pot destacar una major relació H/C (Hidrogen / Carboni), per la qual cosa les emissions de CO2 són inferiors per unitat d'energia; major contingut energètic per unitat de massa, i més gran octanatge, de manera que facilita la seva utilització en motors de major compressió.