Endesa obre quatre nous punts de servei a Balears

Actualizado: lunes, 22 marzo 2010 15:36

PALMA DE MALLORCA, 22 Mar. (EUROPA PRESS) -

Endesa ha obert quatre nous punts de servei (Pds) a Balears, de manera que la companyia ja suma fins a 25 d'aquestes oficines comercials d'atenció al públic que es troben en diferents punts de l'arxipèlag. Les noves oficines que s'han obert es troben dos a Palma, una a Maó i una altra a Sant Antoni de Portamany (Eivissa).

Actualment, els municipis en els quals hi ha Pds són Palma, Calvià, Andratx, Llucmajor, Campos, Sineu, Manacor, Capdepera, Inca, Muro i Alcúdia, a Mallorca; Vila, Santa Eulàlia i Sant Antoni de Portamany, a Eivissa; Sant Francesc Xavier, a Formentera; i Es Mercadal, Ciutadella i Maó, a Menorca.

En un comunicat, la companyia ha explicat que els Pds són oficines comercials d'Endesa que es troben repartides per tota la comunitat autònoma i que atenen les mateixes operacions i peticions que les oficines comercials centrals de la companyia. La diferència, i principal avantatge dels punts de servei, recau en la diversitat i amplitud horària d'aquestes oficines. Els 25 Pds obren tant al matí com la tarda, i fins i tot hi ha alguns que no tanquen al migdia.

Aquesta polivalència horària és un dels punts forts dels Pds, ja que permet al públic acudir a les oficines a l'hora que millor s'adapti als seus necessitats. A més, la dispersió geogràfica dels Pds també ajuda a descongestionar les oficines, reduint el temps d'espera i les cues.

Les operacions que es poden portar a terme en aquests punts d'atenció al client són molt variades i de diferent naturalesa. Entre d'altres, els usuaris poden fer peticions relacionades amb la facturació elèctrica i de gas, demanar informació sobre la campanya dels Interruptors de Control de Potència (ICP), sol·licitar peticions i informació sobre la liberalització dels mercats elèctric i de gas, solucionar qualsevol dubte relacionada amb la posada en funcionament del gas natural o gestionar altres tràmits, com canvis de nom, tràmits de pagament o reconnexions.

Endesa ha fet durant 2009 més d'un milió i mig d'operacions comercials, xifra que representa un augment del 230% respecte de les operacions ateses durant 2008, que han estat 650.000; és a dir, s'ha doblat el nombre d'operacions en el termini d'un any. Del total d'aquestes operacions, 376.000 (el 25%) es van atendre en els Pds, el triple de les operacions realitzades en les oficines centrals.

Aquest increment en el nombre d'operacions es deu, sobretot, a la liberalització del mercat elèctric i a l'arribada del gas natural a les Illes, amb les consegüents liberalitzacions del mercat gasístic a l'arxipèlag.

A més dels Pds, Endesa té dues vies d'Atenció Comercial més a través de les quals els usuaris i els ciutadans poden fer les seves consultes i peticions; les oficines centrals de la Seu d'Endesa a Balears, ubicades a l'edifici de Sant Joan de Déu, a la carretera Palma-Can'n Pastilla, al Coll d'en Rabassa; i al centre D'Atenció Telefònica (el CAT, que va atendre més d'un milió de trucades).