Ex responsables d'Ausbanc Consum a Balears llancen una nova associació de consumidors generalista

L'objectiu és incentivar i facilitar els ciutadans que presentin denúncies i reclamacions orientant-los i posant a la seva disposició mitjans en línia

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 25 febrero 2009 16:35

PALMA DE MALLORCA, 25 Feb. (EUROPA PRESS) -

Els advocats Carlos Hernández i Jaume Saurina, que fins al 2008 eren responsables de les activitats de l'entitat Ausbanc Consum a Balears, van anunciar la posada en marxa d'una nova associació de consumidors, aquesta vegada dirigida a qualsevol mena de problemàtica amb la qual es puguin trobar i no només a aquelles relacionades amb les entitats bancàries i casos similars.

Segons han informat a Europa Press els dos responsables, que detenen els càrrecs de director i secretari, respectivament, la nova organització s'anomena Associació de Consumidors i Usuaris de les Illes Balears (ACUIB), neix amb 120 associats i es proposa fer sobretot tasques de defensa dels drets dels ciutadans, a l'àmbit del consum, i comença la seva activitat precisament aquests dies.

Casos com el recent increment "desorbitat" de les tarifes elèctriques, protagonitzat per GESA-Endesa, incentiven la posada en marxa de noves organitzacions que contribueixin a la defensa dels interessos dels consumidors, que no són tinguts en compte ni pels polítics quan es reuneixen amb els agents econòmics i socials, ha advertit Hernández, qui va lamentar que Espanya sigui tradicionalment un país en el qual "es reclama poc", ha dit.

Tot i això, també ha precisat que "no és que --els consumidors-- no vulguin reclamar, és que no coneixen els procediments" per fer-ho de la forma més dinàmica i efectiva, o bé, es veuen abocats a haver de guardar cues de moltes hores per poder fer-ho --un altre cop el cas de les factures elèctriques--; de manera que reserva per a ACUIB una tasca molt centrada en l'orientació i l'aportació de facilitats perquè sigui el ciutadà qui denuncia o reclama.

També s'ocuparà la nova associació de consumidors i usuaris dels casos de publicitat enganyosa relatius a tota la gamma de productes possibles, entre els quals van citar com a exemple que es difongui una marca de llet 'sense colesterol', quan "la llet no conté colesterol"; una pràctica en la qual "en època de crisis com l'actual se supera els límits" més tolerables, ha precisat Carlos Hernández.

"Ens agradaria arribar a ser una organització que pogués detectar i intervenir en moltes situacions", va exposar el president d'ACUIB, qui ha considerat necessari "disposar de recursos" econòmics per situar-se a tal nivell d'activitat; tot i que també ha considerat moltes accions es podran fer a través de la seva pàgina web --que aviat estarà operativa--, que desitgen que sigui "participativa" i que constitueixi un "canal de denúncies" en què els consumidors practiquin l'"autodefensa", perquè "nosaltres no podem arribar a tot el món", ha matisat.

CREATIUS I IMAGINATIUS

En general, ACUIB neix amb la intenció de "ser creatius i imaginatius" en les accions que realitzi, ja que "no volem limitar-nos a presentar escrits i a publicar documents en webs", van subratllar Hernández i Saurina, els qui es van mostrar disposats a acceptar la col·laboració particulars amb bones idees en defensa dels drets del consumidor; que serveixin per fer "contrapès" davant de les empreses i per a "que es tingui en compte" al ciutadà.

Per als màxims responsables de la nova associació, l'actitud del consumidor en una situació de crisi econòmica com l'actual ha de basar-se en el principi que "la fidelitat resulta cara", pel que deuen "dedicar temps a buscar les millors ofertes possibles", tot i que això impliqui haver d'abandonar companyies que els presten serveis des de fa temps amb tarifes que ja no són competitives.

Aquesta tàctica es pot estendre a serveis segurs de tota mena, telefonia fixa i mòbil, connexions a internet i, "sobretot", als quals ofereix el sector bancari, han assenyalat.

Contenido patrocinado