La flota d'autobusos de l'EMT de Palma serà renovada íntegrament en el termini de dos anys

Actualizado: jueves, 7 agosto 2008 17:32

Els nous vehicles seran diferents dels actuals i hauran superat els problemes d'emissió de sorolls i deficiències de l'aire condicionat


PALMA DE MALLORCA, 7 Ago. (EUROPA PRESS) -

La flota d'autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Palma, que actualment puja a 160 vehicles, serà íntegrament renovada en el termini de dos anys a partir d'ara, amb models diferents dels Mercedes d'ara que superaran els actuals problemes d'emissió de sorolls i deficiències de l'aire condicionat, que han publicat múltiples queixes per part dels usuaris.

Així ho va manifestar, en declaracions realitzades als mitjans de comunicació, el regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, en les que va precisar que, de fet, el concurs per a la renovació de la flota de l'EMT ja ha estat resolt, i ha recaigut sobre la companyia Iveco, que tindrà en compte les peculiaritats de la capital balear a l'hora de subministrar-li els nous autobusos.

Concretament, a final d'aquest any arribaran 11 nous models que substituiran als del tipus Cito --destinats al Nucli Antic--, que han tingut problemes "greus" de funcionament des que van entrar en servei, i va arribar a estar en algun moment aturats per avaries 10 dels 11 que compte l'EMT. I, qualsevol d'ells, acumula la meitat d'hores de servei que els [Citaro] que s'utilitzen a la resta del municipi.

A més, segons va indicar el regidor, a començament de 2009 arribaran 52 nous autobusos per a la companyia municipal, que serviran en primera instància per "augmentar" la flota, al no produir-se retirades inicialment. I, ja en al llarg de 2010, es produirà el canvi definitiu de la flota, dotada d'un aire condicionat d 'última generació que serà "més potent que l'actual", va dir.

En la seva intervenció, l'edil va aclarir que els autobusos que actualment utilitza la companyia municipal pateixen "vellesa prematura" perquè el seu manteniment "no ha estat tot com podia de bo ser", ja que tenen una mitjana de vida de vuit anys --excepte 30, que tenen tres-- i en molts casos ja no es troben en condicions de circular, tot i que el període mitjà d'ús a d'altres ciutats per a aquests vehicles [alcanza] els 15 anys.

Sobre aquesta qüestió, Rodríguez va matisar que el rènting dels autobusos municipals, que es manté amb la firma Aistsa --filial d'Alsa--, té una vigència de deu anys dels quals encara queden per complir-se dos, de manera que la renovació de la flota no es podrà emprendre fins a 2010, i, en canvi "no estan donant moltíssims problemes", tot i que encara es troben en la meitat de la seva vida útil, va assenyalar.

COM MÉS CALOR, MÉS AVARIES

El regidor va recordar que els autobusos que vénen utilitzant, models Citaro i Cito de Mercedes, van tenir "des del principi" problemes amb els equips d'aire condicionat, a causa que estaven concebuts per a països més freds i, per tant, la seva potència era de només 27 quilowatts (KW). Tot i que als dos anys de la seva posada en funcionament es van fer algunes millores, les deficiències han persistit.

Precisament, en els moments més calorosos de l'any --com els últims deu dies-- és quan aquesta situació es fa notar amb major rotunditat, i es fa necessari retirar diversos vehicles cada dia per avaries en el sistema d'aire condicionat --que treballa tot el temps a la seva màxima capacitat--, vuit ahir dimecres i cinc dimarts, va recordar Rodríguez.

Pel que fa a la problemàtica de les emissions de soroll, el regidor va afirmar que ha mantingut diverses reunions amb Asitsa per abordar diverses qüestions relacionades amb el manteniment dels vehicles, com l'incendi de dos d'ells en els últims mesos, i va aconseguir un compromís per part dels seus responsables per millorar les condicions dels autobusos de l'EMT fins la renovació de la flota.