Formentera comença la seva promoció turística per a l'estiu 2010 a la fira italiana TTG Incontri

Actualizado: lunes, 19 octubre 2009 17:46

FORMENTERA, 19 Oct. (EUROPA PRESS) -

Formentera va començar aquest cap de setmana la seva promoció turística per a l'estiu 2010 a la fira TTG Incontri, que s'ha celebrat a la ciutat italiana de Rimini, a la qual han assistit més d'1.000 empreses i marques, i en què l'illa va donar a conèixer els seus valors culturals, gastronòmics i d'oci, així com les seves activitats nàutiques, amb la finalitat de continuar atraient anualment a milers de visitants italians.

Així, el cap de promoció turística del Consell Insular de Formentera, Carlos Bernús, va aprofitar aquesta fira, organitzada per l'operador Turístic TTG, per a promocionar la segona edició de la carrera de 63 km per etapes 'Formentera to Run', que es portarà a terme a l'illa del 29 de maig al 5 de juny 2010, i que té com a objectiu practicar esport, i alhora es descobreix els millors racons de la més petita de les Pitiüses.

La primera edició d'aquest esdeveniment turístic-esportiu va tenir lloc del 10 al 16 de maig, mentre que en aquesta ocasió s'han escollit unes dates més avançades, coincidint amb una festivitat nacional a Itàlia, amb la finalitat d'augmentar la participació.

La fira TTG Incontri és un esdeveniment turístic d'alt nivell dirigit als professionals del sector, que se celebra anualment i que ha constituït com una de les principals fires a nivell europeu. En aquesta línia, el Consell de Formentera ha destacat que aquest esdeveniment és de "vital importància" per a la promoció turística de les Balears, que aquest any ha incrementat la seva presència, com a conseqüència d'una "conjuntura econòmica global que cal més esforços per part del sector empresarial".

D'aquesta manera, ha destacat que aquesta fira s'ha consolidat com un esdeveniment turístic de gran importància, sobretot per a Formentera, on el turisme italià és un dels principals països emissors de turistes.

Concretament, va detallar que el perfil del visitant italià prefereix l'avió com a mitjà de transport, té una mitjana d'edat d'entre 25 i 35 anys, s'allotja en hotels amb una estada mitjana de 6 a 7 dies, i organitzen el seu viatge de manera individual, per motiu d'oci i/o vacances, amb el creixent ús d'internet per a la contractació.

Finalment, la institució insular ha destacat que aquest tipus de fires constitueixen una primera presa de contacte molt important de de cara a la pre-temporada i, d'altra banda, ha recordat que la Conselleria de Turisme ja ha assistit a altres esdeveniments similars, entre els quals ha destacat els encuentros professionals a Zuric i Ginebra els passats dies 29 i 30 de setembre, on es va mostrar un "alt interès" per Formentera com a futur destí turístic.

Per aquesta raó, el Consell de Formentera va recalcar que el balanç general de la promoció turística és "positiu", a causa que es percep una "moderada predisposició" a visitar l'illa amb vista al 2010.