Gesa afirma que Consum ha actuat de manera "demagògica" creant "falses expectatives" als consumidors

Actualizado: lunes, 16 marzo 2009 18:27

La companyia presentarà al·legacions i actuarà per la via judicial per "demostrar" que l'actuació de l'elèctrica ha estat "la correcta"


PALMA DE MALLORCA, 16 Mar. (EUROPA PRESS) -

Gesa Endesa ha acusat avui a la Direcció General de Consum d'haver actuat de manera "demagògica" creant "falses expectatives" als consumidors, els qui a partir d'aquesta setmana ja veuran en la seva factura el reemborsament de la part de les factures anteriors que l'elèctrica va calcular d'acord amb una lectura estimada.

En declaracions a Europa Press, fonts de Gesa Endesa van expressar el seu profund malestar per la decisió de la Conselleria de Salut i Consum d'obrir un expedient sancionador a l'elèctrica davant de la "imposició injustificada" de quantitats mínimes en la factura de la llum i per haver incrementat de manera "abusiva" els preus, el que, segons el departament autonòmic, suposa "l'incompliment" de l'Estatut dels Consumidors.

Tot i això, des de Gesa mantenen que han actuat de manera "correctíssima" d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret de setembre del 2008, aprovat pel govern Espanyol, i vigent actualment. Per aquesta raó, la companyia presentarà al·legacions i actuarà per la via judicial per "demostrar" que l'actuació de l'elèctrica ha estat "la correcta".

Així, les mateixes fonts van recordar que la Direcció General d'Indústria ha hagut de matisar el Reial decret perquè Gesa pugui calcular una altra vegada les factures d'acord amb el criteri "passat" a l'entrada en vigor del decret del Ministeri. Així, des d'aquesta setmana, Gesa Endesa abonarà en "totes" les factures que emeti als seus clients "la diferència" derivada de "recalcular" el consum dels mesos passats (gener i desembre) sense tenir en compte la lectura estimada.

En aquest sentit, la companyia aclareix que, després d'aplicar la refacturació, el que percebran els clients en la pròxima factura seran "només uns cèntims de més". És per aquesta raó que la companyia acusa Consum de crear "falses expectatives" ja que els consumidors "esperen que se'ls tornin quantitats molt més altes". I no serà així.

En aquest punt, Gesa recorda que les baixes temperatures d'aquest hivern han disparat el consum, un aspecte que unit a la pujada del preu de la llum, d'un 20% a l'últim any, ha donat com a resultat una facturació inusualment elevada. A més, cal tenir en compte que la companyia ha baixat el llindar a partir del qual penalitza al consumidor (500 quilowatts/mes), perquè el recàrrec s'ha duplicat.

En aquest context, a Gesa van lamentar que "d'aquí a dos o tres anys la justícia ens va donar la raó, però llavors serà tarda". Quan l'assessoria jurídica de la companyia rebi la notificació "prendrem les mesures legals oportunes per demostrar que hem actuat correctament d'acord", van postil·lar.

Així, Gesa adjuntarà amb la pròxima factura una carta en la qual explicarà que d'acord amb la notificació de la Direcció General d'Indústria l'elèctrica ha recalculat el seu consum dels mesos de desembre i gener com si no hagués entrat en vigor el decret i, d'acord amb això, "Li correspon una devolució d'ics cèntims que veurà restats de la present facturació".

Finalment, des de la companyia van recalcar que la facturació estimada, que ha provocat l'allau de queixes, es mantindrà en els pròxims mesos ja que així ho estableix el Ministeri.