El GOB censura que el segon cinturó incompleix la Llei d'Ordenació del Territori i el conveni de carreteres

Actualizado: martes, 28 diciembre 2010 14:09

PALMA DE MALLORCA, 28 Dic. (EUROPA PRESS) -

El GOB ha censurat que els projectes del segon cinturó de Palma incompleixen la Llei d'Ordenació del Territori i el conveni de carreteres, tenint en compte que les obres "no han estat justificades en absolut, des del punt de vista d'un estudi integral de mobilitat dels accessos a la capital balear".

En un comunicat, el GOB ha indicat que s'està incomplint l'article 12d de la Llei d'Ordenació Territorial, que assenyala que es deu "justificar i definir l'esquema general de les infraestructures, les obres, les instal·lacions i els serveis que es prevegin, tenint en compte la incidència ambiental".

A més, ha subratllat que també incompleix el conveni de carreteres, signat entre el Ministeri de Foment i el Consell Insular de Mallorca, que incloïa la redacció d'un 'Estudi dels Accessos a Palma', amb la finalitat d'ajornar les actuacions concretes a una planificació global.

Davant de tal situació, el GOB ha reclamat "sentit comú i responsabilitat" i ha demanat al Consell de Mallorca que "no es precipiti" amb el començament de les obres, tenint en compte que "se sap que no resoldran la problemàtica dels accessos a Palma, perquè no responen a un estudi integral i seriós de les necessitats dels accessos a la ciutat i que tindran un impacte molt important sobre els voltants de Palma".

"No volem més ponts, ni macroinfraestructures que no representen cap solució definitiva", ha recalcat l'entitat ecologista, que ha criticat que el pont de Son Espases és ja un "exemple d'improvisació amb un impacte inassumible".

D'altra banda, ha recordat que fa un any, el GOB va interposar un recurs contra l'aprovació definitiva de la revisió del Pla de Carreteres davant de la "carència de justificació de determinades infraestructures, entre les quals hi ha, el segon cinturó, i l'"incompliment respecte a la planificació dels accessos a Palma del Conveni de Carreteres per no haver fet un estudi previ de mobilitat".

"La tramitació de la revisió del Pla de Carreteres per part del Consell de Mallorca va significar el manteniment del mateix model de la passada legislatura que el GOB havia rebutjat de manera contundent", ha reprovat.

Al mateix temps, ha incidit que aquest Pla es va aprovar "sense haver redactat aquest estudi sobre els accessos a Palma i va incorporar els projectes concrets que fan referència als mateixos, concretament, els més polèmics, com la duplicació de l'actual segon Cinturó i la prolongació del mateix (via conectora)".