El GOB demana al Govern que no autoritzi la urbanització de Son Bordoy, al Molinar

Actualizado: miércoles, 30 diciembre 2009 19:03

Els ecologista considera que el projecte 'Carboner-Antich' té una capacitat per acollir més de 2.500 persones, que són més de les quals viuen al poble de Sant Jordi


PALMA DE MALLORCA, 30 Dic. (EUROPA PRESS) - -

El grup ecologista GOB va reclamar avui al Govern balear que no autoritzi la urbanització de Son Bordoy, i alhora va mostrar la seva confiança que l'Ajuntament de Palma "paralitzi" el projecte.

D'aquesta manera, el GOB ha recordat que Son Bordoy és un sector de sòl urbanitzable no programat de 112.882 metres quadrats, que a dia d'avui "és encara sòl rústic, amb usos agrícola-ramaders de l'horta de Palma", situada darrere del Molinar i ha destacat la seva ubicació "privilegiada" per l'accés directe a l'autopista de Llevant i la Via de Cintura de Palma.

Alhora, assenyalen que el pla parcial d'urbanització que es va aprovar el 2005 amb la regidoria Rodrigo de Santos (PP), encara està vigent i té previst fer 225 habitatges per a 675 habitants i un centre comercial sobre 2,2 hectàrees de solar, que és on se'n va a plantejar fer el recinte firal.

NOU PROJECTE 'CARBONER-ANTICH'

Per la seva banda, els ecologistes van manifestar mitjançant un comunicat que el conseller d'Habitatge, Jaume Carbonero, i el president del Govern, Francesc Antich, estan promovent una "via d'excepció", que són les "normes subsidiàries i complementàries de planejament", a l'empara de la llei expressament, la 5/2008, que possibilita "gairebé quadruplicar el nombre d'habitatges que es poden construir en Son Bordoy" fins al límit permès pel Reglament de Planejament de 75 habitatges per hectàrea (art. 47), amb de 846 habitatges, a meitats iguals: de preu lliure i taxat (HPO).

D'aquesta manera, el GOB ha manifestat que el projecte 'Carboner-Antich' d'urbanització de Son Bordoy tindria la màxima densitat de població que permet la normativa, amb capacitat per acollir més de 2.500 persones, que són més de les quals viuen al poble de Sant Jordi.

Segons l'organització ecologista, la solució urbanística que es proposa en l'esmentada parcel·la consisteix a construir sis grans blocs, de cinc plantes, amb capacitat de fins a 90 petites habitatges -'mini pisos'- cadascun, a més d'uns altres illots de pisos. "Uns grans blocs de 'mini pisos' serien transversals a l'autopista de Llevant, "marcant el paisatge de l'entrada a Palma des de l'esmentada via fins a l'aeroport", van lamentar.

APARCAMENT INSUFICIENT

Alhora, van incidir que el projecte d'urbanització 'Carboner-Antich' tampoc respecta les dotacions mínimes d'espai per a aparcament, que el PGOU de Palma estableix en un mínim d'un aparcament per als habitatges de promoció pública i 1,5 per a cada habitatge de preu lliure.

Amb tot, el GOB ha recordat que, segons el parer de funcionariat tècnic de les administracions públiques, el projecte d'urbanització de Son Bordoy és "inadequat per al manteniment de la coherència del model urbanístic de la zona, i no està justificat el manteniment de la parcel·la comercial de dues hectàrees a la vora del nus de les autopistes de Llevant i de Via Cintura, i alhora s'esgota l'edificabilitat amb densitats de població límit concentrades a la resta de sector".

Finalment, recorden que l'Ajuntament de Palma encara no s'ha pronunciat sobre el projecte, i alhora recorden que els seus informes són vinculants per al desenvolupament del projecte d'urbanització qualificació com habitatges protegits.