El Govern estudia la possibilitat d'implantar noves zones de protecció marina a Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 3 mayo 2011 21:14

MADRID, 3 May. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, Rosa Aguilar, ha afirmat al Senat que el seu departament estudia la possibilitat d'establir una futura zona especial de conservació marina a Balears, dins de la iniciativa Xarxa Natura 2000 d'àmbit marí, i implantar dues àrees de protecció dins del Canal de Mallorca.

Sobre aquest últim punt, Aguilar ha explicat que la Secretaria General del Mar analitza les propostes traslladades per Oceana sobre el Canal de Mallorca, indicant que per això es dialogui amb el Govern, el sector i aquest col·lectiu per a la conservació del mig marí.

Així ho ha detallat en resposta a una pregunta formulada pel senador per Menorca del Grup Mixt, Arturo Bagur, qui va sol·licitar la valoració del Govern sobre l'impacte de les reserves marines i la possible ampliació d'aquestes zones de protecció a Balears.

A nivell general, Aguilar ha fet una valoració "molt positiva" de la implantació de les reserves marines i va detallar que l'Executiu central té previst dedicar quatre milions d'euros en 2011 per continuar el desenvolupament d'aquestes zones de protecció marina.

Com a exemple d'això, la ministra ha apuntat que aquestes reserves impulsen l'ocupació i la pesca sostenible, milloren la biodiversitat i protegeixen els hàbitats naturals, pel que va recalcar que el Govern seguirà avançant en aquesta sendera a l'entendre que és el "camí idoni" per al futur de la pesca.

Sobre Balears, Aguilar es va referir a la reserva marina de Cala Ratjada per incidir que està donant "uns resultats magnífics" perquè permeten seguir desenvolupant pràctiques artesanals de pesca i introduir els joves en el seu ús.

Per la seva banda, el senador Bagur va traslladar a la ministra que la degradació dels mars requereix "bones pràctiques" per combatre aquest fenomen i ha subratllat que la implantació de reserves marines constitueix un exemple d'això, perquè permet introduir tècniques tradicionals que fomenten la pesca sostenible.

Sobre el cas de les Balears, va comentar a la ministra que les dades científiques animen a la implantació de noves reserves d'interès ecològic, com pot ser la zona entre el Canal de Mallorca i Menorca.

El senador menorquí ha afirmat que les esmentades reserves podrien tenir "un caràcter rotatori" i va recalcar que la finalitat és introduir una cultura de protecció del mig marí, amb especial èmfasi a la concienciació per part dels joves.

Contenido patrocinado