PALMA DE MALLORCA 21 Oct. (EUROPA PRESS) -
El Govern balear porta pagant des de fa un any i mig el lloguer d'un pis a Palma de Mallorca destinat a albergar el consolat de l'Argentina a les illes, mentre que el Govern del país sud-americà encara no ha aprovat la constitució d'aquesta oficina, que està sent intensament reclamada per part dels milers de residents d'aquesta nacionalitat en la nostra Comunitat Autònoma, que deuen desplaçar-se a Barcelona cada vegada que necessiten un paper oficial.
Segons ha explicat avui el conseller de presidència, Albert Moragues, en resposta a una pregunta formulada des del Grup Parlamentari Popular, l'immoble està ubicat al número 2 del carrer Josep Rover Motta de la capital balear i el contracte de lloguer es va signar l'1 d'abril del 2008, després de mostrar-li fotografies i plans del mateix a representants de l'Estat argentí i que aquests ho aprovessin.
Tot i això, en aquest termini encara no s'ha constituït definitivament el nou consolat, probablement per problemes pressupostaris, va aventurar Moragues, ja que el cònsol de Barcelona no disposa de pressupost per desplaçar-se esporàdicament a les illes per tractar els assumptes dels súbdits argentins residents, segons ha dit; tot i que entre les seves despeses no figurarà el lloguer d'un local, que els serà cedit per la Comunitat Autònoma.
Moragues ha precisat que des del Govern "s'han fet totes les accions possibles davant de l'Ambaixada a Espanya i el Govern a Buenos Aires", als qui "s'ha ofert el local formalment". De manera que "ara la qüestió està en mans argentines", segons ha remarcat el conseller, qui ha considerat que les gestions van "a bon ritme" i ha manifestat que el consolat balear serà una realitat pròximament.
Per la seva banda, la diputada popular Encarnación Pastor li va preguntar al conseller de presidència si "fa tot el necessari" perquè els ciutadans argentins "no siguin discriminats", ja que existeix una "imperiosa necessitat" d'establir un consolat d'aquesta nacionalitat en la Comunitat Autònoma balear.
A això, Albert Moragues va respondre que "no entén" perquè la parlamentària Pastor centra les seves reivindicacions en el consolat argentí, quan existeixen altres nacionalitats àmpliament representades a les illes, com són la marroquina o l'equatoriana, que tampoc tenen delegació insular i es veuen obligats a desplaçar-se per resoldre els seus papers.