Iberostar va facturar 836 milions d'euros el 2008, un 3,5% més que l'any passat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 28 enero 2009 18:22

La companyia aposta pel desenvolupament immobiliari a l'entorn dels seus complexos hotelers

MADRID, 28 de gener (EUROPA PRESS)

Iberostar Hotels & Resorts va tancar 2008 amb una facturació de 836 milions d'euros, un 3,5% més, tot i que preveu "alentir la seva inversió" durant 2009 a causa de a la crisi econòmica, segons ha explicat avui la directora de Màrqueting Corporatiu de la companyia, Heike Genschow.

"Tot i que tot el món parli de crisis no reduirem la inversió, potser l'alentim un poc", ha declarat Genschow en roda de premsa durant la primera jornada de Fitur 2009, en què també van participar el director comercial a Espanya, Xisco Martínez i el director d'e-comemerce, innovació i sistemes, Timeu Bennasar.

Iberostar tenen previst invertir durant 2009 més de 100 milions d'euros en nous desenvolupaments immobiliaris i a prop de 15 milions d'euros a reformar deu --tots ells a Espanya-- dels 100 hotels que posseeix en 15 països.

"Aquests plans responen a la política de reinversió de beneficis de l'empresa que inclou reformes d'instal·lacions, expansió i obertura de nous destinacions", ha apuntat Genschow. Durant 2009, Iberostar inaugurarà vuit nous hotels, sis cinc estrelles a Tenerife, Turquia, Marroc, Cuba i dos a Grècia, així com dos quatre estrelles a Montenegro i Cap Verd.

"L'aposta es basa en qualitat i servei tot i el que està caient", ha afirmat Martínez, qui ha matisat que es "donaran suport a en la comercialització majorista i minorista per afrontar la crisi". La companyia preveu sumar un total de 10.324 agències distribuïdores a Espanya i Portugal a final del 2009 i la integració de portals d'internet de venda turística al mercat espanyol i britànic.

500 MILIONS INVERTITS EN EL SECTOR IMMOBILIARI

La directora de Màrqueting de la companyia va anunciar la creació de la divisió d'Iberstate en què porten invertits a prop de 500 milions d'euros durant 2007 i 2008. El projecte neix amb l'objectiu de desenvolupar zones residencials al costat dels complexos hotelers que Iberostar posseeix per tot el món.

El projecte va dirigit als clients "fidels," que van viatjar una mitjana de 15 vegades al mateix destí. L'objectiu és la construcció d'habitatges unifamiliars adaptades a les necessitats del client, que comptin amb serveis addicionals. "El desenvolupament vindrà en funció del mercat", ha matisat Genschow.

Els directius d'Iberostar es van mostrar "prudents" respecte al desenvolupament dins del sector urbà. "Hi ha interès però els temps aconsellen prudència", ha declarat Genschow, que va condicionar el seu desenvolupament a la "càlida i la rendibilitat" dels establiments hotelers.

Finalment, la previsió estratègica de la companyia per al 2009 passa per "ser més dinàmics" en les reserves d'última hora a causa que els clients "postergaran les seves decisions", la segmentació dels clients apostant pel sector luxe amb la creació de la seva línia 'The Grand Collection', que compte ja amb set hotels al Brasil, Cuba, Espanya, Jamaica i Mèxic, i adaptar les tarifes dinàmiques, característiques dels hotels urbans.

Contenido patrocinado