Innova.- Balears es converteix a la primera CA en comerç electrònic i segona en proporció d'internautes

Actualizado: miércoles, 21 abril 2010 19:47

PALMA DE MALLORCA, 21 Abr. (EUROPA PRESS) -

Balears es va consolidar el 2009 com la comunitat autònoma líder en comerç electrònic i com la segona regió amb major proporció d'internautes. A més, creix el nombre de persones que es connecten diàriament a la xarxa i les empreses illenques encapçalen el rànquing estatal d'equipament tecnològic.

Aquests són algunes de les dades donats a conèixer avui per Josep Lluís Vidal i Sebastià Xamena, director general i adjunt a la direcció general de Brúixola, durant la presentació de la desena edició de l'esdeveniment Brúixola, que organitza aquesta companyia, líder del sector TIC balear, i que es farà dimecres que ve 28 d'abril a l'hotel Son Julià de Llucmajor.

A més d'explicar els objectius i el contingut del qual s'ha consolidat com la reunió tecnològic més important de les Balears, tant pel nombre d'assistents com per la presència dels gegants de la tecnologia internacional, els directius de Brúixola han donat a conèixer les conclusions principals de l'informe sobre implantació de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions a Balears, estudi que ha elaborat l'empresa a partir de les dades que sobre aquesta qüestió ofereixen l'Institut Nacional d'Estadística (INE) i la companyia Telefónica.

FORT INCREMENT EN EL NOMBRE D'INTERNAUTES

Així, i pel que fa a la implantació TIC entre la ciutadania, Josep Lluis Vidal ha explicat que el 70% de la població de les illes d'entre 16 i 74 anys s'ha connectat alguna vegada a internet, percentatge que únicament supera Madrid. Més gran encara és la connexió entre els menors de 10 a 15 anys, on la proporció dels qui s'han connectat en els últims 3 mesos supera al 95,5% d'aquest col·lectiu. Son també els nens de les Balears els que disposen en major número de telèfon mòbil, dispositiu que, sempre segons les estadístiques de l'INE, té el 78,9% de la població de 10 a 15 anys.

Alhora, també creix la freqüència a l'ús d'internet, ja que el 74,8% dels qui asseguren haver-se connectat en els últims tres mesos, ho ha fet diàriament o un mínim d'una vegada a la setmana, valor que, un altre cop, únicament és superat per Madrid i que també ha crescut per sobre dels 10 punts respecte als internautes diaris registrats el 2008. La majoria es connecta sobretot des de casa.

Les estadístiques evidencien que els dos serveis per a fins particulars més usats pels internautes de les Balears són el correu electrònic (84,5%) i la recerca d'informació sobre béns i serveis (80,6%), en el cas de la població adulta, i la realització de tasques escolars i l'oci en el cas dels menors de 10 a 15 anys.

COMERÇ ELECTRÒNIC

D'altra banda, les dades de l'INE consagren també a Balears com la comunitat que més compra per internet. Així, Vidal ha explicat que com a mínim el 38,7% dels ciutadans de les illes amb edats compreses entre els 16 i els 74 anys han comprat alguna vegada per internet (11 punts per sobre de la mitjana nacional i 6 més que el 2008), i d'aquests, el 23,3% assegura haver-lo fet en els últims tres mesos.

De fet, l'adquisició de béns per internet ha crescut en al voltant d'un 240% els últims cinc anys. El que més s'adquireix a la xarxa són, amb diferència, els serveis relacionats amb viatges i allotjament, seguits pels qui compren a la xarxa entrades per a espectacles.

IMPLANTACIÓ TIC EN LES EMPRESES

Pel que fa a les empreses de les Balears, el director general de Brúixola ha assegurat que, si bé les organitzacions empresarials de les Illes encapçalen el rànquing en equipament tecnològic -ja que gairebé el 100% disposa d'ordinador, connexió a Internet i correu electrònic-, els indicadors d'ús de les TIC disten molt de ser òptims.

Així, ha explicat que si es té en compte que entre els usos més freqüents d'internet per part dels ciutadans està la recerca de béns i serveis, les empreses de les Balears "haurien de fer un esforç per incorporar en les seves pàgines web eines de comerç electrònic i informació sobre els seus productes i serveis", alguna cosa que només fan, respectivament, el 23,4 i el 56% de les organitzacions que disposen de portal web (57,1%).

Les dades de l'INE revelen també una "baixa implantació de sistemes de negoci electrònic", com són les eines informàtiques ERP (planificació de recursos empresarials) de les quals tan sols disposa l'11,6% de les empreses, quantitat molt per sota de la mitjana nacional.