PALMA DE MALLORCA, 14 de Feb (EUROPA PRESS)
Un total de 48 representants de cadenes hoteleres de les illes van participar avui en una jornada divulgativa sobre el futur del comerç electrònic aplicat a aquest segment industrial, al llarg de la qual se'ls va exhortar a "oferir una imatge de proximitat" als seus clients abans, durant i després de la seva estada en els establiments.
Això suposa un canvi i una "democratització" de la presència a internet de la indústria turística, segons va exposar, en declaracions a Europa Press, el responsable de l'àrea de Màrqueting de l'Institut Tecnològic Hoteler (ITH), Jaime Pons, qui va ser l'únic ponent de la jornada 'Travel 2.0, com transformar en oportunitats la R-evolució d'internet', que va impartir avui a l'Hotel Valparaíso de Palma.
L'esdeveniment va ser convocat per l'Agrupació de Cadenes Hoteleres amb l'objectiu de difondre entre els seus associats el concepte de 'Web 2.0' --segona generació de 'web sites' basada en comunitats d'usuaris i serveis com xarxes socials, blocs, wikis o folcsonomías, que fomenten la col·laboració i l'intercanvi àgil d'informació entre usuaris-- en la seva relació amb el Comerç Electrònic, i ho van seguir mig centenar directius i especialistes de les mateixes.
Per a Pons, 'Web 2.0' i la seva dimensió turística, 'Travel 2.0', constitueixen "una altra manera d'arribar al client", al passar d'un concepte "unidireccional" de la promoció i el negoci turístic, a un altre completament "bidireccional" que afavoreix la participació i el contacte continu. Perquè, gràcies a aquest avanç tecnològic, l'usuari dels hotels "té capacitat de paraula" i, a més, d'àmplia difusió de la mateixa.
L'expert del ITH va destacar la importància d'oferir en aquest moment als empresaris i tècnics de cadenes hoteleres una "visió" del desenvolupament d'internet, que iguala en oportunitats a les empreses grans i petites, i que passa per atribuir importància al fenomen de 'recomanar a un amic', que ja existia plasmat d'una manera o un altre, però que actualment troba a la xarxa telemàtica un "altaveu", segons va dir.
Segons Pons, la principal diferència que aporta 'Web 2.0' és que "ja no existeixen els mercats territorials, com alemany, britànic, etc. Ara només hi ha perfils d'usuaris que s'agrupen a internet segons unes mateixes aficions o interessos en comú, com golf, senderisme o altres". I, per aquest motiu, "si una empresa vol captar usuaris en un d'aquests segments, ha de dirigir-se directament als qui representen millor als seus aficionats", va sentenciar.