L'Aeroport de Son Sant Joan oferta més places i slots per recuperar passatgers a l'estiu

AENA ha rebut 2.100 reclamacions de consumidors a Son Sant Joan l'any passat, en la seva majoria per problemes amb companyies baix cost

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 17 febrero 2010 15:02

PALMA DE MALLORCA, 17 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'Aeroport de Son Sant Joan, a Palma de Mallorca, va incrementar en un 4% la seva oferta de places, així com un 2% la de slots aeris --intervals autoritzats per operar un vol--, amb l'objectiu de recuperar passatgers en temporada alta, davant dels descensos que s'estan produint, que el mes de gener passat van suposar, precisament, el 4%.

Segons va exposar el director de l'aeroport, Nemesio Suárez, en declaracions realitzades avui als mitjans de comunicació, "les previsions de trànsit per a aquest estiu no són tant com optimistes, però sí positives", el que es traduirà en uns bons resultats a finals de l'exercici, ha explicat durant la seva participació en la 'I Jornada de Consum i Transport Aeri', que s'ha fet al CaixaFòrum de Palma.

Respecte al cessament d'activitat d'Hola Airlines, el responsable de l'aeroport mallorquí ha assenyalat que "no sé res més que el que s'ha publicat" i, arrodonint el passat, ha precisat que "són moments difícils i el que hem de fer tots és ajudar-nos, recolzar-nos i tirar endavant" per "tenir el que creiem que hem de tenir", pel que fa a navegació aèria i infraestructures, de manera que es garanteixi l'èxit de la indústria turística.

Suárez ha assenyalat que, des d'AENA, "seguim treballant en el futur Comitè de Rutes" i a millorar les infraestructures d'un aeroport que continua sent un dels quals més trànsit registren a Europa durant l'època d'estiu. Un 45% del qual, correspon a una sola aerolínia, Air Berlín, que utilitza Son Sant Joan com aeroport de connexió de les seves aeronaus.

D'altra banda, el 2009, l'Aeroport de Palma ha rebut un total de 2.100 reclamacions, de les quals un 48% "són imputables a AENA", mentre que la resta van ser deguts a problemes amb el 'contracte de transport' --bitllet aeri-- amb diverses companyies. Aquestes dades "representen un 34% d'augment respecte a l'any passat", ha precisat Nemesio Suárez, qui va aclarir la majoria d'elles corresponen a companyies baix cost.

Cap recordar que aquest tipus d'aerolínies van motivar la majoria dels 22 procediments sancionadors oberts per la Direcció General de Consum del Govern en tot Balears, que, de moment, es troben en fase de tramitació, de manera que encara no s'ha imposat cap multa a les companyies amb polítiques de venda denunciades pels clients.

Contenido patrocinado