L'Ajuntament de Palma comença la licitació del projecte d'implantació de la bicicleta pública

Actualizado: miércoles, 24 marzo 2010 16:05

PALMA DE MALLORCA, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -

La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma ha aprovat avui el plec de condicions del projecte per a la implantació d'un model de bicicleta pública a la ciutat, que es finançarà mitjançant el nou Pla E i tindrà un pressupost de 800.000 euros (IVA inclòs). El document marca els requisits mínims que les empreses que es vulguin presentar al concurs públic deuran complir si volen aconseguir l'adjudicació.

Així, l'Ajuntament demanarà que el sistema inclogui com a mínim 280 bicicletes, 25 estacions i 440 ancoratges (els aparcaments per a les bicicletes), a més del programari i maquinari necessaris i els 25 punts d'interacció amb l'usuari (un per estació).

Així ho va donar avui a conèixer l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, en roda de premsa, on ha informat que amb l'aprovació del plec de condicions comença el procés per a l'adjudicació del projecte. Després de l'adjudicació definitiva, començarà abans de l'estiu la instal·lació del sistema de bicicleta pública, que s'acabarà abans que acabi el present exercici.

A Palma, el sistema de bicicleta pública es vincularà a la targeta ciutadana. Així, la persona que vulgui utilitzar aquest nou transport públic haurà d'acudir a una estació, passar la targeta ciutadana i agafar la bicicleta. Quan acabi el recorregut, deixarà la bicicleta o en la mateixa estació o en una altra, tornant a passar la targeta ciutadana.

Els passatgers que realitzin el transbord de l'Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT) a la bicicleta pública disposaran de mitja hora gratuïta. Així, l'Ajuntament vol promoure el transport públic a totes les seves vessants i afavorir la intermodalitat.

LES ESTACIONS

D'altra banda, les 25 estacions, els punts físics on els usuaris podran recollir i tornar la bicicleta, estaran situades en Joan Alcover/Antoni Ribas (10 ancoratges), Manacor/Beatriu de Pinós (10 ancoratges), Nuredunna/Avingudes (20 ancoratges), Francesc Manuel de los Herreros/Pere Garau (10 ancoratges), Parc de ses Estacions (20 ancoratges), Aragó/Gabriel Maura (20 ancoratges), Aragó/Güell (10 ancoratges), Plaça Alexander Fleming (20 ancoratges), Blanquerna/Avingudes(20 ancoratges), Blanquerna/Pare Bartomeu Pou (20 ancoratges), Plaça París (10 ancoratges), Instituts (20 ancoratges), Plaça Madrid (20 ancoratges), Avinguda Argentina/Bernat Amer (20 ancoratges), Plaça Progrés (10 ancoratges), Jaume III/Passeig Mallorca (20 ancoratges), Jaume III/Plaça Joan Carles I (20 ancoratges), Avinguda Antoni Maura (20 ancoratges), Via Roma (30 ancoratges), Agència Tributària (20 ancoratges), Plaça Santa Eulàlia (20 ancoratges), Plaça Mercat (20 ancoratges), Jaume Lluís Garau (10 ancoratges), Plaça d'Espanya (30 ancoratges).

Així, es cobreix els barris de Foners, Pere Garau, Marqués de Fontsanta, Arxiduc, Buenos Aires, ss Fortí, Camp d'en Serralta, Santa Catalina, Jaume III, Born, Plaça Patins, Cort, Sant Nicolau, Sindicat i Mercat.

Pel que fa a les bicicletes deuran ser robustes, còmodes, segures, amb cistella per al transport de carteres i bosses i amb el mínim de peces per minimitzar els robatoris. A més, se sol·licitarà que disposin de canvi amb com a mínim tres velocitats, sistema d'il·luminació adaptat a la normativa, pedals antilliscants, frens davanter i posterior i seient regulable i amb dispositiu antirobatori.

ELS PUNTS D'INTERACCIÓ AMB L'USUARI

Cada estació haurà de disposar d'un punt d'interacció amb l'usuari, el sistema mitjançant pantalles i un programari informàtic que permetrà als ciutadans agafar o deixar la bicicleta. Aquests punts també hauran de mostrar on hi ha bicicletes disponibles, on hi ha ancoratges buits, on hi ha una estació plena i oferir les estacions buides més pròximes, haurà de permetre introduir informació relativa a l'estat de les bicicletes o detectar el funcionament dolent o deteriorament de qualsevol element relatiu de la bicicleta que condicioni el seu funcionament, entre d'altres.

Aquests punts estaran conformats per una pantalla, un lector de targeta ciutadana, deuran disposar d'il·luminació i hauran de tenir elements protectors.

Alhora, funcionaran mitjançant un programari i un maquinari per al seguiment de les bicicletes, la relació de les targetes del sistema, l'estat de les estacions i ancoratges i les estadístiques d'utilització de les bicicletes.