Les pernoctacions hoteleres augmenten a Balears per primera vegada en dos anys, amb 5,4 milions, un 5% més que el 2009

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 23 junio 2010 14:37

PALMA DE MALLORCA 23 Jun. (EUROPA PRESS) -

Els hotels de les Balears han registrat el mes de maig passat 5.407.660 pernoctacions, el que significa un increment del 5 % respecte al mes de maig del 2009, quan se'n van comptabilitzar 5.146.125, segons ha informat avui l'Institut Nacional d'Estadística INE) en l'Enquesta sobre Ocupació Hotelera.

Aquesta dada és molt rellevant si es té en compte que es tracta del primer increment en les pernoctacions hoteleres que es produeix a Balears des de l'any 2008, exactament, des del mes de maig d'aquest any, quan per última vegada van augmentar les pernoctacions en els establiments hotelers de les illes.

Aquest mes, es van arribar a 5,5 milions de pernoctacions, un 5,5 % més que en el mateix període del 2007. Des d'aleshores, només s'han registrat descensos. L'any 2008 va tancar amb una caiguda del 2,7 %, mentre que l'exercici 2009, durant el que les pernoctacions van caure mes rere mes sense excepció, va tancar en el mateix sentit, amb un retrocés del 7,1 %.

Però aquest mes de maig la tendència ha canviat i per primera vegada, també en el que va de 2010, les pernoctacions han crescut un 5 % en taxa interanual, en el mateix sentit que en el conjunt estatal, on han pujat un 5,7 %, fins a arribar als 24 milions.

(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)

Contenido patrocinado