Les Pitiüses comptaran amb el major nombre de professors en pràctiques després que 150 aprovessin les oposicions

Actualizado: miércoles, 3 septiembre 2008 19:44

EIVISSA, 03 de setembre (EUROPA PRESS)

La delegada d'Educació a Eivissa i Formentera, Margalida Marí, ha afirmat avui que el nombre de professors en pràctiques que exerciran la seva tasca durant el present curs escolar 2008-09 a les Pitiüses, un total de 150, és el més gran amb el qual han comptat mai Eivissa i Formentera, el que garanteix una continuïtat "d'un mínim de tres anys".

En declaracions a Europa Press, Marí va recordar que la convocatòria d'oposicions a 160 places aquest estiu, a la qual els docents van poder accedir sense traslladar-se a Mallorca, "ha estat molt positiva" i respon a una fase prèvia perquè aquests aconsegueixin les seves places definitives. Una iniciativa que, va agregar, "significarà una important millora per fomentar l'estabilitat de les plantilles d'Eivissa i Formentera", va concretar.

La delegada d'Educació va manifestar que una altra millora per a la inserció del professorat ha estat l'adjudicació de places durant el mes de juliol de manera telemàtica "el funcionament del qual era una incògnita abans de la seva aplicació i que es va traduir en un repartiment eficient", tant per als centres com per als professors, que va evitar "jornades presencials i maratonianes l'agost i setembre que provocaven nervis entre els interessats que no sabien fins a última hora el seu destí".

Margalida Marí va assegurar que, a més, de la incorporació d'aquests professors en pràctiques, es va executar un reajustament en les plantilles per a la seva major efectivitat, i va negar que s'hagi disminuït el personal per a atenció a la diversitat i auxiliars tècnics. "Tot emplaçat a millorar l'ensenyament en tots els nivells a les Pitiüses", segons va subratllar.

Sobre aquesta qüestió la delegada d'Educació va recordar que durant aquest curs s'implantaran i consolidaran diferents plans entre l'alumnat com la implantació d'assignatures impartides en una tercera llengua europea, el reforç d'escriptura i lectura en primària, o les classes de reforç per a alumnes forans recent incorporats al sistema educatiu pitiús.