Les rebaixes a Mallorca mostren un ritme decreixent en la seva primera quinzena i posen en perill llocs de treball

Actualizado: martes, 27 enero 2009 16:17

PALMA DE MALLORCA, 27 de gener (EUROPA PRESS)

L'Associació del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (Pimeco) ha informat avui que el comportament de les rebaixes d'hivern, que van arrencar el passat 7 de gener, mostren un "ritme decreixent" que ha començat a partir del sisè dia hàbil de la campanya, tal com es desprèn de l'informe sobre la primera quinzena de la campanya, que adverteix que aquesta caiguda en l'activitat comercial repercutirà inevitablement en l'estabilitat de l'ocupació.

D'això manera, Pimeco ha assenyalat que l'escenari d'aquesta campanya és "radicalment diferent" a les campanyes d'hivern i estiu de l'any passat, i que els nivells de 'estoc' es troben entorn del 65 per cert, sent "molt superiors al nivell òptim", registrat al 30 %, i una taxa inicial de descomptes entre el 30 i 50 %.

Segons la patronal, a partir de dilluns passat 12 de gener i durant els vuit dies següents l'activitat comercial associada al volum de negoci es "va estancar" entorn d'un terç a l'activitat del primer dia de rebaixes, i a 50 punts de la mitjana dels tres dies següents al començament de la campanya, el passat 7 de gener.

Alhora, el dia que més activitat comercial s'ha registrat va ser el passat 10 de gener, en què l'índex general Base va ser del 118,1, fet que suposa un augment del 18% pel que fa al volum de negoci.

D'altra banda, de continuar aquest ritme "decreixent", els indicadors d'activitat del mes de gener es presentaran particularment baixos amb respecte anys anteriors, la qual cosa repercutirà en l'estabilitat de la planta comercial i en l'ocupació, "de manera que moltes persones que treballen en comerços podrien perdre els seus llocs de treball", adverteix Pimeco.

Pimeco ha fet una enquesta a 200 comerços minoristes independents i/o franquiciats amb una ocupació de menys de 10 treballadors de l'illa de Mallorca. Així, va contactar amb 100 situats a la capital balear --50 a la zona centre i 50 a l'eixamplament--, i ha fet 100 enquestes que es van distribuir entre els pobles de Mallorca en funció del nombre de comerços minoristes ubicats al municipi.