L'Imtur es proposa que visitin Palma dones xineses que realitzen viatges prematrimonials

Actualizado: miércoles, 16 septiembre 2009 18:15

Una expedició es desplaça a una reunió de touroperadors al país asiàtic per captar viatgers


PALMA DE MALLORCA, 16 Sep. (EUROPA PRESS) -

Entre les múltiples línies promocionals que porta endavant l'Institut Municipal de Turisme de Palma (Imtur), destaca la captació de 'travel woman', una especialitat viatgera desconeguda a Europa però que és pràctica habitual a la Xina, segons la qual, dones d'aquella nacionalitat tenen per costum fer viatges internacionals d'uns 15 dies, ja sigui en solitari, mare i filla, o bé en grups.

Així ho ha manifestat avui la regidora de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum de Palma, Joana Maria Borràs, durant la presentació de l'expedició promocional que es desplaçarà en els pròxims dies al país asiàtic, amb el coordinador d'aquesta àrea municipal i gerent de l'Imtur, Pedro Oliver, al front.

Concretament, la iniciativa de portar a la capital balear viatgeres xineses sorgeix com un aspecte de l'associació de destinacions que es manté amb Sevilla i Bilbao, de manera que les visitants que arribin a una d'aquestes ciutats, també ho farà a les dues altres, tot i que sempre amb Palma com a punt d'arribada i de partida, a causa de l'existència d'un aeroport de connexió aeri, perquè la principal connexió entre Europa i la Xina és a través de Francfurt.

Per a Borràs, "a Àsia pot resultar atractiva aquesta nova imatge d'Espanya, que no passa per Madrid i Barcelona", després de ser una proposta "diferent" que pot atreure a nombrosos viatgers. Una idea que Oliver plantejarà als principals touroperadors asiàtics durant les trobades que mantindrà amb els seus representants durant la reunió de la Pacific l'Àsia Travel Association (PATA) que se celebra entre el 22 i el 25 de setembre a Hangzhou, la Xina.

Aquest gran workshop turístic, que se celebra d'acord amb una "agenda tancada de reunions executives" entre els professionals que participen --sense perdre temps entre els 'estands'--, suposa una oportunitat de donar a conèixer el producte palmesà als agents de viatges asiàtics, que són els que al final determinaran si la ciutat entra o no en els paquets turístics que confeccionen.

Segons pedro Oliver, "ens ha cridat l'atenció la rapidesa que s'ha omplert la nostra agenda de reunions", amb 38 trobades en tres dies, un marató que normalment es desenvoluparia al llarg d'una quinzena. I en què es trobaran amb operadors turístics de la Xina, Índia, el Japó, Vietnam, Taiwan, República Txeca, Itàlia, USA, Tunisia, Escòcia, Noruega, Kuwait i Lituània.

SENSE PARELLA NI FAMÍLIA

Respecte a les agències especialitzades en viatges femenins, en total, són dues les que participaran en les reunions, les més importants d'aquest segment. Caracteritzades per satisfer la demanda de dones que viatgen sense la seva parella o família, amb alt poder adquisitiu, un bon nivell cultural, edats compreses entre els 22 i els 34 anys, que "solen sol·licitar aquest viatge abans de casar-se, ha apuntat el gerent de l'Imtur.

A més, en la reunió de POTA també es reunirà l'expedició palmesana amb agents especialitzats en viatges d'incentiu i en altres segments --fins i tot fora de l'ajustada agenda establerta--, d'entre els 273 operadors internacionals que participen, i que, a més d'Àsia, també provenen d'Oceania, Amèrica i Europa.

En general, el turista xinès internacional mitjà correspon a un professional o executiu d'entre 35 i 45 anys, que gasta una mitjana de 3.000 euros per viatge i persona, prové de les grans ciutats, com Pequín, Xangai, Tianjin i Zheijiang, on les rendes són més elevades. Solen fer estades d'uns 11 dies i s'allotgen en hotels d'entre tres i quatre estrelles.