Llancen aquest dissabte una campanya de recollida d'aliments en els supermercats de Mallorca

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 14 octubre 2009 14:46

PALMA DE MALLORCA 14 Oct. (EUROPA PRESS) -

Els Clubs Rotaris de Mallorca han organitzat aquest pròxim dissabte, 17 d'octubre, la campanya 'Operación kilo. Métele un gol a la crisis' en els supermercats de diverses cadenes d'alimentació amb l'objectiu de recollir aliments no peribles i distribuir-los entre nombroses entitats sense ànim de lucre de les illes.

Tots els aliments que es recullin en aquesta campanya de dissabte, que coincideix amb el Dia Mundial per a l'Eradicació de la Pobresa i en què participen els supermercats d'El Corte Inglés, Eroski, Lidl, Hipercentre, Mercadona i Alcampo, aniran destinats al Banc d'Aliments, que s'encarregarà de lliurar-los directament a les ong més necessitades.

El coordinador de la campanya, Fernando Mulet, en representació dels Clubs Rotaris, va comentar que la iniciativa va sorgir després de conèixer del Banc d'Aliments les múltiples demandes que eren rebent de les associacions, de manera que s'espera que aquesta campanya pugui pal·liar en part les necessitats existents, ja que l'objectiu és aconseguir 100 tones d'aliments en un sol dia.

El vicepresident del Banc d'Aliments, Martí Matias, va constatar aquestes necessitats al detallar que, de gener a octubre del 2009, han repartit 248 tones d'aliments a més de 12.000 persones. El 2008, aquest organisme va distribuir 848.483 quilograms a 24.773 persones beneficiàries, el que va suposar un 78 % més que a l'any passat.

Els col·lectius que van rebre més aliments a l'exercici 2008 han estat immigrants (6.580), famílies (6.194), infància (2.478), dones (2.148), transeünts (1.709), persones grans (1.662), joves (1.067) i toxicòmans (723), segons ha precisat Matías, que ha destacat la importància dels Clubs Rotaris per tallar les demandes actuals.

Els Clubs Rotaris i el Banc d'Aliments van destacar l'interès de les cadenes de supermercats a participar en aquesta iniciativa i van animar a tots els seus clients a aportar el seu "gra de sorra" col·laborant amb algun aliment dissabte quan vagin a fer la compra a aquests centres d'alimentació.

Contenido patrocinado