PALMA DE MALLORCA, 27 de març (EUROPA PRESS)
La major part dels turistes britànics conceben les seves vacances com una necessitat i no com un luxe, segons l'informe 'Qüestions monetàries, una guia sobre els hàbits de consum durant les vacances' elaborat per l'operador turístic Tomas Cook, que revela que el Regne unit s'ha convertit en un país amb molts tipus de turistes.
Segons l'operador turístic, el 59 per cent dels turistes britànics paga les seves vacances amb targeta de crèdit i més d'un terç encara les paga en metàl·lic, tot i que mentre estan fora no volen quedar-se "curts" de diners i per aquesta raó, més de dos terços compra moneda estrangera al Regne Unit abans del viatge.
Així, l'informe mostra també que deu milions de turistes britànics no fixa un pressupost per a les seves vacances i que les dones s'ajusten més als pressupostos que els homes.
El director gerent del departament de Serveis Financers de Tomas Cook, Mark Nancarrow, va explicar que per la majoria de la gent les vacances són "una necessitat més que un luxe", i alhora va afegir que la funció de Tomas Cook és la d'oferir una "àmplia" varietat de serveis al llarg de tota l'experiència viatgera.
GUIA DE VACANCES
Alhora, el grup ha editat una guia de mà en la qual s'inclouen una sèrie de consells perquè els britànics treguin el màxim profit a les seves vacances. El document estarà disponible a totes les agències de viatges que el grup té al Regne Unit.
En ella, s'ofereixen recomanacions sobre la realització de previsions de despesa, la contractació d'assegurances, l'ús del telèfon mòbil a l'estranger i unes altres despeses "sorpresa".
També es fan suggeriments sobre les diferents formes de pagament a utilitzar durant les vacances, indicant els avantatges i els inconvenients de cadascuna d'elles, des dels diners en metàl·lic, les targetes de crèdit als xecs de viatge.
Thomas Cook, fundat al Regne Unit en 1841, és actualment un dels grups turístics més importants del món amb una cartera de clients que supera els 19 milions de turistes. Després de la fusió amb MyTravel a començaments d'aquest any, el grup britànic té una plantilla de 33.000 treballadors, una flota de 97 avions, una xarxa de 3.000 agències pròpies i franquiciades i una sèrie d'hotels i 'resorts' en propietat.