La meitat dels espanyols admet que pensa reduir el seu consum en viatges per afrontar la crisi econòmica

Actualizado: martes, 1 septiembre 2009 16:48

PALMA DE MALLORCA, 1 Sep. (EUROPA PRESS) -

La meitat dels ciutadans espanyols (48 %) admet que pensa reduir el seu consum en viatges durant les seves vacances per afrontar la crisi econòmica, percentatge molt semblant al Regne Unit (47 %), si bé molt superior al que passa a Alemanya, on només el 29 % de la població afirma que disminuirà les seves despeses destinades a viatjar.

Així ho revela una investigació portada a terme per la consultora THR, després de fer 15.000 entrevistes en 10 països, entre els quals es troben els EUA, Rússia i els vuit principals països europeus emissors de turistes, com Alemanya, El Regne Unit i Espanya.

L'enquesta, que té un marge d'error del +/- 3,5 %, revela que el 80 % dels entrevistats declara que pensa reduir el seu consum en general com a conseqüència de la crisi, si bé només el 44 % afirma que va a disminuir o que ja ha retallat el seu consum en viatges.

El gerent THR, Miquel Salom, ha explicat que la forma de reduir el consum de viatges és molt diferent a cadascun dels països i en cada segment del mercat, de manera que alguns enquestats han declarat que "busquen ofertes de paquets més barates; van a reduir l'estada o el consum al lloc destí; viatgen fora de temporada alta; reserven amb antelació o esperen ofertes d'última hora".

Salom va anunciar que presentarà de manera més exhaustiva aquest estudi dijous que ve a Palma, en el marc la jornada 'Com canvia el comportament turístic en temps de crisis i possibles respostes per al sector a Balears', amb la finalitat que el sector conegui quin és el comportament dels consumidors en temps de crisis, sobretot, en el que fa referència al seu període de vacances.

"AJUST DE PREVISIONS"

En aquest sentit, ha indicat que mitjançant aquesta enquesta, es pretén entendre millor la demanda perquè les empreses i els destins puguin "ajustar les seves previsions i adaptar-se millor a la nova situació a l'hora de desenvolupar les seves campanyes de màrqueting i, sobretot, per detectar on pot haver oportunitats en l'actual situació econòmica".

Per la seva banda, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, ha manifestat que l'esmentada jornada de reflexió servirà perquè el sector pugui posar en comuna les seves reflexions de com ha transcorregut la temporada turística 2009, després que hagi finalitzat el mes d'agost.

Així, ha dit que aquesta temporada s'ha desenvolupat al "més difícil dels escenaris possibles", a causa que la crisi a escala mundial financera i de confiança "molt important", cal afegir-hi una sèrie de fets, com la grip A i els atemptats d'ETA a Mallorca, tot i la qual cosa ha dit que Balears continua sent la Comunitat costanera líder com destí turístic a tot Espanya, "gràcies al treball conjunt que venim fent amb el sector, que té molt bons professionals".