Mesquida destaca l'atenció a afectats per problemes d'operadors i línies perquè no es portin una imatge negativa

Actualizado: lunes, 15 septiembre 2008 19:43

MÀLAGA, 15 Set. (EUROPA PRESS)

El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, va destacar avui la tasca realitzada per a l'atenció en destí dels viatgers afectats pels últims problemes de touroperadors i línies aèries, de manera que els turistes no tornin al seu punt d'origen amb "una imatge negativa" per suspendre les seves vacances.

Mesquida, que va signar avui a Màlaga el conveni per al Consorci de Turisme de la Costa del Sol Occidental, va valorar l'absència d'"incidències dignes de ressenyar" a Espanya per als viatgers després de la fallida de l'operador XL Leisure i la suspensió d'activitats de K&S Travel.

Ha reconegut tot i això que "la fallida d'una companyia aèria o d'un operador turístic té un impacte negatiu en el turisme, són notícies dolentes", però va afirmar que des d'un primer moment "parlem amb les comunitats autònomes i amb AENA perquè els viatgers afectats fossin reubicats en hotels i avions".

Pel que fa al comportament de l'exercici per al sector turístic, va indicar que les dades amb els quals compten fins al mes de juliol "ens permeten fer un balanç optimista i esperançador de la temporada".

En aquest sentit, el secretari d'Estat va recordar que 2007 "va ser un any turístic magnífic", mentre que en els set primers mesos del present 2008 "han vingut més turistes i també ha augmentat la despesa per viatger". Per tant, ha afirmat que, com "balanç provisional fins que acabi l'any", es pot considerar que el turisme "està resistint molt millor que altres sectors la situació econòmica".

També es va referir a les campanyes que s'estan portant a terme des del departament per mantenir l'activitat, tot i que va subratllar que el sector "sap molt bé el que ha de fer", recordant que el desembre de l'any passat es va aprovar per consens el Pla Turisme 2020, un instrument "del qual no cal desviar-se, perquè és el que ens ha de permetre mantenir aquesta posició".

Qüestionat finalment per la conclusió de l'exercici, va apuntar que durant l'estiu s'ha reforçat la promoció, mentre que actualment s'està ultimant una campanya per a final del 2008 en els principals mercats emissors, de manera que "els consumidors tinguin la imatge d'Espanya a l'hora de decidir les seves vacances en els últims trams de l'any".