Nimbus redueix una hora de treball diària als seus 12 treballadors per compensar la caiguda d'un 40% als seus ingressos

Actualizado: jueves, 9 julio 2009 17:42

PALMA DE MALLORCA, 9 Jul. (EUROPA PRESS) -

Nimbus Comunicació ha presentat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) de reducció d'una hora de treball diària a cadascun dels seus 12 treballadors de Palma, amb la finalitat de compensar la caiguda d'un 40 % en els seus ingressos, a causa de a la disminució de la publicitat contractada per als diaris, ràdios, televisions i pàgines web de les Balears.

Així ho ha informat a Europa Press el director de Nimbus, Miguel Romero, qui ha remarcat que la decisió de retallar cinc hores setmanals ha estat una "suggeriment" dels propis treballadors, amb la finalitat que "no s'hagi de prescindir de ningú" davant de la important caiguda dels ingressos en aquesta empresa de comunicació.

D'aquesta manera, ha manifestat que mentre altres empreses determinen disminuir hores laborals als seus treballadors sense donar cap avís a l'autoritat laboral, Nimbus ha decidit presentar un ERO perquè els treballadors disminueixin la seva jornada setmanal fins a les 35 hores, davant de les 40 de fins ara.

Per a això, ha indicat que ha calgut que inspectors de treball visitin la seu de l'empresa, on han mantingut converses amb els treballadors, els qui els han confirmat la disminució de l'activitat, com a conseqüència de la crisi econòmica, que ha rebaixat d'una forma important la publicitat en els mitjans de comunicació.

En aquest sentit, Romero ha admès que aquesta és la "pitjor crisi" que ha viscut en el sector de la comunicació durant els 30 anys que porta funcionant l'empresa Nimbus a Mallorca i, davant d'aquesta situació "tan voraç", ha manifestat que es requereix una "major creativitat, una major solvència professional i buscar nous clients i fonts de riquesa".

"No s'han perdut clients, sinó que aquests estan baixos de producció i, per tant, han rebaixat la inversió publicitària en general davant de la retallada dels seus pressupostos", ha apuntat, i alhora ha recordat que la crisi no només afecta al mercat de la comunicació a Balears, sinó a tot el món, tal com li confirmen les empreses associades a Nimbus en altres països com el Regne Unit.

Per sortir de l'actual crisi "de confiança i de consum", Romero va apostar per "aguditzar l'intel·lecte", si bé va estimar que "ja s'ha tocat fons", de manera que, a partir d'ara, cal conscienciar-se que "s'ha de treballar més per menys diners".